کد خبر: ۴۹۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 11 September 2017
جلسه رسیدگی به اتهامات قاتلان بنیتا به صورت علنی صبح امروز در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.در این جلسه والدین «بنیتا» جزئیات شکایت و وقوع حادثه را اعلام کردند و متهم ردیف اول و دوم به بیان دفاع از خود پرداختند. در نهایت قاضی محمدی کشکولی پس از چهار ساعت رسیدگی به پرونده قتل «بنیتا» با اعلام تنفس، ادامه رسیدگی به پرونده را به چهارشنبه موکول کرد.


مادر بنیتا: اصلا گذشت نخواهم کرد
 
مادر بنیتا در حالی که اشک می‌ریخت درخواست قصاص برای متهمان پرونده در ملاء عام را تقاضا کرد و افزود: بابت همه چیز شکایت دارم، این حرمله ها باید به صورت علنی مقابل چشمان پدر و مادرهایشان اعدام شوند.
 
مادر بنیتا در پاسخ به سوال رییس دادگاه مبنی بر اینکه آیا حاضرید گذشت کنید؟ گفت اصلا گذشت نخواهم کرد.


توضیحات پدر بنیتا از جزئیات حادثه
 
پدر بنیتا برای توضیح پاره‌ای از مسائل حادثه در جایگاه حاضر شد و گفت: من در لحظه اول محمد را دیدم ولی مهدی را ندیدم. فقط به دنبال ماشین می‌دویدم و فریاد می‌زدم که فرزندم داخل ماشین است و او متوجه فرزندم شد . فضای ان خیابان برای دنده عقب مناسب نیست و او ماهرانه برای پرتاب کردن من دنده عقب گرفت.
 
وی ادامه داد: ساعت ۱ بعد از ظهر سه شنبه بود که با من تماس گرفتند و به پسرخاله همسرم که با من بود مشخصات فرزندم را اعلام کردند. همان لحظه با پلیس اگاهی تماس گرفتم و گفتم که فردی تماس گرفته و اعلام کرده که جلوی فرماندهی پاکدشت بیایید که قبل از رسیدن ماموران پلیس در انجا حاضر بودند.
 
شاکی بیان کرد: در داخل خودرو پول نقد، هدیه کارت، ساک ورزشی، ابزار، ضبط ماشین و عینک دودی بوده که فقط گوشی همسرم به من داده شد و چند روز بعد در داخل وسایل بنیتا یکی از سیم کارتهای گوشی پیدا شد.
 
وی گفت:پدرم بنیتا را شناسایی کرد چون نمی‌خواستم چهره خندان فرزندم از یادم برود.


توضیحات وکیل اولیای دم درباره جزئیات پرونده
 
در ادامه بررسی پرونده، وکیل اولیای دم در جایگاه حاضر شد. وی ضمن تقدیر از ریاست دادگاه و نماینده دادستان درعلنی برگزار کردن جلسه و هشدار برای سایرین اظهار کرد: با عنایت به اینکه صاحب اتومبیل مانع سرقت می‌شود، محمد و مهدی به سرکردگی احمد به سرقت مقرون به آزار پدر بنیتا اقدام کرده و رفتاری انجام می‌دهند که قابل بررسی است.
 
وی ادامه داد: محمد در همان ابتدا متوجه حضور کودک شده و طفل را رها می‌کند. این رها شدن تا زمان تلف شدن کودک در تاریخ ۳ مردادماه اتفاق می افتد و نرساندن غذا و نوشیدنی و اتفاقات دیگر موجب فوت این کودک شده است و این در حالی است که در ساک بنیتا وسایل حیات همچون آب و شیر خشک موجود بوده است و می توانسته مایه حیات او شود.


پدربنیتا خطاب به متهم: چطور دلت آمد بنیتا را در ماشین رها کردی؟
 
پدر بنیتای هشت ماهه در جایگاه قرار گرفت تا در حضور قاضی دادگاه مطالبی را بیان کند.
 
وی به درخواست قاضی پرونده روز ماجرا را اینچنین تعریف کرد: می‌خواستم به عیادت مادربزرگم به اراک بروم، وسایل را داخل ماشین گذاشته و در آخر نیز بنیتا را سوار ماشین کردم و ایکاش این کار نمی‌کردم. ماشین را جلوی پارکینگ پارک کرده و به همسرم گفتم که بیاید تا برویم.
 
یک لحظه دیدم فردی سوار ماشین شد. خود را روی کاپوت ماشین انداختم، ویراژ داد که من را پرتاب کند و دنده عقب گرفت، به زمین کشیده و بدنم زخمی شد.
 
همسرم آینه بغل ماشین را گرفت و به شبرنگ جدول کوبیده شد. دوباره حرکت کرده و کاپوت خودرو را گرفتم و دوباره ویراژ داد و سرم به خودروی سمند برخورد کرد.
 
پدر بنیتا ادامه داد: همسایه‌ها به دنبال ماشین رفتند و گوشی همسرم داخل ماشین بود که پس از ردیابی های لازم هفت دقیقه بعد از حادثه خاموش شد. او در فرصت مناسب به سرقت گوشی، وسایل داخل خوردو و تعویض لباس اقدام کرده است.
 
پدر بنیتا در جلسه دادگاه خطاب به متهم گفت: بچه من قدرت دفاع از خود را نداشت، چه شکلی رهایش کردی؟


درخواست قصاص در ملأ عام برای متهم
 
قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: متهم ردیف اول با توجه به ناتوان بودن کودک، شدت گرما، قرار دادن کودک در ماشین بدون عبور جریان هوا، سرقت مقرون به آزار و تحصیل مال نامشروع که تمامی این اعمال بنا بر اظهارات خودش در نهایت آگاهی انجام شده، متهم به قتل عمدی است.
 
وی افزود: اتهامات متهم ردیف دوم سرقت مقرون به آزار، تحصیل مال نامشروع، معاونت در سرقت و خودداری از کمک به طفل شیرخواره است.
 
نماینده دادستان تاکید کرد: با توجه به ادله پرونده و تقاضای اولیای دم برای قصاص، برابر قانون از دادگاه تقاضای قصاص در ملأ عام و اشد مجازات برای متهمان دارم.


قرائت کیفرخواست متهمان پرونده / گرمازدگی علت فوت بنیتا 8 ماهه
 
قاضی محمدی کشکولی در آغاز جلسه دادگاه افزود: در این جلسه دادگاه طرفین پرونده، وکلا، افراد مطلع، نماینده حقوقی فرماندهی تهران بزرگ، ماموران نیروی انتظامی کلانتری پاکدشت حضور دارند.
 
وی در ادامه از نماینده دادستان خواست که کیفرخواست را ارائه کند.
 
قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران به عنوان نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت تا کیفرخواست متهمان را ارائه کند.
 
وی افزود: ساعت 10 صبح 29 تیر حسب تماس فردی به نام حسن قلعه نویی مبنی بر سرقت خودرو به همراه فرزند خردسالش، پرونده ای در کلانتری تشکیل و تحقیقات پرونده آغاز شد.
 
شهریاری گفت: آدم ربایی و قتل در این پرونده در پاکدشت به وقوع پیوسته اما پرونده به دلایل قانونی برای رسیدگی به دادسرای جرائم جنایی تهران ارجاع شد.
 
وی افزود:متهمانی در این پرونده به نامهای "محمد.و" و"مهدی.ش" دستگیر شده اند اما متهمی به نام "احمد" فعلا متواری است.
 
نماینده دادستان افزود: متهم ردیف اول"محمد.و" اتهاماتی چون شرب خمر و حمل مواد مخدر در پرونده خود دارد که در اظهارات خود اعلام کرده که روز حادثه در مسیر خودرو سرقتی بودم که به دوستانم گفتم ماشین پراید روشن است بیایید پیاده نرویم و ماشین را سرقت کردیم در حالی که یک کودک خردسال در ماشین گریه می کرد.
 
شهریاری ادامه داد: پس از بررسی خودرو مسروقه در مامازند جسد کودک 8 ماهه در خودرو کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد که علت فوت گرمازدگی و عوارض ناشی از آن اعلام شد.


دادگاه علنی متهمان پرونده بنیتا
 
دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده بنیتا در شعبه 9 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی محمدی کشکولی آغاز شد.
 
در این جلسه دادگاه قاضی محمدشهریاری نماینده دادستان، سه متهم پرونده، وکلای متهمان، خانواده بنیتا و وکلای آتها حضور دارند.
 
بنیتا کودک هشت ماه ای که 29 تیر امسال به همراه خودرو پدرش توسط سارقان ربوده شد و پس از 6 شبانه روز پلیس پیکر بیجان وی را در خودرو مسروقه کشف کرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار