استاندار لرستان گفت: احداث آزاد راه خرم آباد - پل زال موجب از دست رفتن دو هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی شده است.
کد خبر: ۴۹۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱ 10 September 2017
هوشنگ بازوند استاندار لرستان ظهر امروز یکشنبه در حاشیه جلسه کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی لرستان اظهار داشت: علیرغم این که پروژه آزادراه خرم زال یک پروژه زیرساختی بسیار عالی و به نفع استان بوده، اما این پروژه باعث تعطیلی ۲۵۰۰ شغل در این مسیر شده است.

وی ادامه داد: باید ضمن احیای طرح گردشگری در جاده قدیم خرم آباد  -پلدختر، مشاغل تعطیل شده احیا شوند.

استاندار لرستان اظهار کرد: برای مثال اگر در این محور روزانه ۳۰ هزار تردد صورت گرفته اکنون این ترددها به ۱۰ هزار تردد رسیده است و ۲۵۰۰ شغل در این مسیر تعطیل شده است.

بازوند با بیان اینکه راه و شهرسازی در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است، گفت: سایر دستگاه ها هم باید اقداماتشان در این محور را معرفی کنند و بگویند که در این مسیر چه اقداماتی انجام داده اند.

وی اضافه کرد: این محور جز محورهای بوم گردی استان در سال ۹۶ است ولی شکل گیری بوم گردی مستلزم کمک بدون چون و چرای ادارات و همه دستگاه ها در این زمینه است.

استاندار لرستان ادامه داد: اجرای این کار سرمایه گذاری ۱۰ یا ۲۰ میلیارد تومانی نمی خواهد ولی دستگاه ها هم نباید با فعالیت مردم در این محور سخت گیرانه رفتار کنند.

بازوند اظهار کرد: در نوروز ما به خوبی شاهد فعالیت مردم در این مسیر بودیم ولی برخی دستگاه ها در این زمینه سخت گیرانه با مردم برخورد می کنند که باید میراث فرهنگی این مشکل را حل و فصل و ساماندهی کند.

وی با بیان اینکه وقتی محوری به عنوان محور گردشگری معرفی می شود باید مسولان آن شهرستان یا منطقه برای جذب سرمایه گذار اقدام کنند، گفت: معنی محور بوم گردی این نیست که ما مثلا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این مسیر گذاشته ایم بلکه هنر ما باید این باشد که سرمایه گذار برای این طرح پیدا کنیم و البته همه دستگاه ها هم باید با بخش خصوصی همکاری کنند.

استاندار لرستان افزود: مسئولان شهرستان پلدختر در این زمینه باید پای کار بیایند زیرا این محور یکی از پایلوت های بوم گردی استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار