سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان با اشاره به برگزاری اجلاس این نهاد در روزهای ۲۸ و ۲۹ شهریور گفت: یک روز بعد خبرگان با حضور در مرقد امام راحل به تجدید پیمان با آرمان‌های رهبر انقلاب می‌پردازند واعلام می‌کنند پرچمی که ایشان به اهتزاز درآورده همچنان در اهتزاز خواهد ماند.
کد خبر: ۴۸۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 03 September 2017

به گزارش ایسنا، آیت‌الله خاتمی در جمع خبرنگاران با تاکید بر نقش ارزنده اطلاع رسانی در سلامت جامعه عنوان کرد: اگر رسالت خبرنگاری آنچنان که مورد رضای خداوند هست بر اصل امانت، صداقت و مصلحت عمل شود، در نهایت به سلامت جامعه می‌انجامد.


دبیر مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه‌ای از قران کریم ادامه داد: ورود قرآن کریم به این عرصه گویای اهمیت مساله است. ما بر این باوریم که امروز بسیاری از رسانه‌های جهانی که از ناحیه صهیونیزم تعیین می‌شوند مصداق این آیه هستند امیدواریم رسانه‌های ما به جایی برسند که محور ارزیابی شده و مردم صحت و سقم خبرهای دیگران را در رسانه‌ها ما دنبال کنند.


وی در ادامه به شرح سومین اجلاس رسمی مجلس خبرگان در دوره‌ی پنجم پرداخت و گفت: زمان اجلاس سوم سه شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ شهریور ماه است. سپس در روز ۵ شنبه، خبرگان با حضور در مرقد امام راحل به تجدید پیمان باآرمانهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی می‌پردازند واعلام می‌کنند پرچمی که ایشان به اهتزاز درآورده همچنان در اهتزاز خواهد ماند. خبرگان رهبری سپس در دیدار با مقام معظم رهبری از رهنمودهای ایشان استفاده می‌کنند.


خاتمی افزود: دستور کار اجلاس سوم با سخنرانی افتتاحیه توسط  آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان آغاز می‌شود سپس جلسه غیر علنی مجلس برگزار خواهد شد.


وی عنوان کرد: غیر علنی بودن جلسه از این بابت است که جلوی سوء استفاده بیگانگان گرفته شود و مردم ایران اسلامی محرم نمایندگان خبرگان هستند.


دبیر مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نطق‌های پیش از دستور توسط شانزده نفر از نمایندگان در ۴ جلسه و هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه ایراد خواهد شد.


وی در خصوص نطق‌های پیش از دستور گفت: در سالهای اخیر دو تبصره به نطق‌ها زده شد اول اگر هیات رئیسه طرحی را مهمتر از نطق‌ها دانست تعدادنطق‌ها را کم می‌کند و دوم این که نطق‌های قبل از دستور می‌تواند میان دستور قرار گیرد. دراین نطق‌ها نمایندگان مسائل کلان کشور، به ویژه مباحث مربوط به ولایت را مطرح می‌کند.


آیت‌الله خاتمی به میهمان این اجلاس اشاره کرد و گفت: در اجلاس سوم یک میهمان از سوی کمیسیون سیاسی دعوت شده است. حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران که در حوزه‌ی نفوذ کارمیدانی و تحلیلی انجام داده و کتابی هم در این ارتباط دارند.


وی گفت: در اجلاس های دیگر دو میهمان حضور داشتند اما از آنجا که در این اجلاس دو طرح ارائه می‌شود ترجیح و رسیدگی به طرح‌ها شد.


آیت‌الله خاتمی در خصوص دو طرح مورد بحث در اجلاس خبرگان شرح داد: طرح اول در خصوص افزایش تعداد اعضای کمیسیون‌های سیاسی و اجتماعی و کمیسیون پاسداری و حراست از ولایت فقیه که کمیسیون‌های پرکاری هستند می‌باشد.


وی افزود: کار خبرگان فقط سالی دو اجلاسیه نیست کمیسیون‌های متعدد با فعالیت‌های متعدد به ویژه در این دو کمیسیون مذکور در طول سال برگزار می‌شود. به صراحت می‌توان گفت، نشاط شایسته‌ای در میان همه کمیسیون‌های خبرگان جاری است. لکن برخی ازاعضای خبرگان در کمیسیونی حضور ندارند. خصوصا خبرگان جوان، لذا با توجه به گسترش کار کمیسیون سیاسی اجتماعی و کمیسیون پاسداری و حراست از ولایت فقیه و  استفاده از همه ظرفیت‌های خبرگان طرحی در جهت افزایش  اعضای این دو کمیسیون ارائه شد. بر اساس این طرح کمیسیون سیاسی، اجتماعی از ۱۱ عضو به ۱۶ عضو و کمیسیون پاسداری و حراست از ولایت فقیه از ۱۰ به ۱۶ عضو افزایش خواهند داشت.


دبیر مجلس خبرگان رهبری طرح دوم را اصلاح  قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد و افزود: در انتخابات اخیر خبرگان خلاء هایی در قانون مشاهده شد. به ویژه این که مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلی انتخابات را ابلاغ کردند. لذا مجلس خبرگان خود را مخاطب این سیاست‌ها دانسته و بر این اساس کمیسیون آیین نامه در چندین جلسه متوالی مصوبه‌ای در قالب ۳۶ ماده و ۲۴ تبصره آماده و به هیات رئیسه ارائه کردند که در صحن علنی مطرح خواهد شد و پس از تصویب هب وزارت کشور ابلاغ و اجرایی می‌شود.


وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری به عنوان نخستین نهاد که به سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبری لبیک گفته این طرح را تصویب می‌کند که امیدواریم  قانون انتخابات ریاست جمهوری هم اصلاح شود.


وی در ادامه این طرح را توضیح داد و گفت: برای نام نویسی در انتخابات مجلس  خبرگان مدرک سطح ۴ حوزوی باید ارائه شود. مورد دوم نیز در خصوص سن کاندیداها می‌باشد. مجلس خبرگان می‌خواهد رهبر تعیین کند رهبری که مردم بپذیرند. لذا با اینکه جوان گرایی در عرصه‌های اجرایی ارزشمند است،   لکن در این عرصه ملاحظاتی لازم است. پر واضح است که اعتماد مردم به محاسن سفید بزرگان در این عرصه بیش از جوانان است. با این که کاملا معتقد به جوان گرایی مثبت هستیم. اما هر چیزی که از حد بیرون رود تاثیر خود را از دست می‌دهد؛ در این طرح سن ۴۰ سالگی پیشنهاد شده است.


وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار طلاب تهران عنوان کرد:‌ آنچه مقام معظم رهبری در خصوص ادامه مبارزه بیان کردند به معنای درگیری نیست. مبارزه همان مفهوم جهاد را دارد. به این معنا که نباید آرام گرفت و پیوسته باید در عرصه‌ی دفاع از انقلاب در میدان تبیین، روشن‌گری، دفاع از ارزشهای اسلامی، خسته نشدن و عقب نشینی نکردن گام برداشت.


وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک موجودزنده است، و برای تداوم نیاز به پاسداری، مبارزه و تلاش در عرصه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و ... دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار