استاندار لرستان گفت: در هفته دولت امسال قریب به 900 پروژه با سهم اعتباری حدود 950 میلیارد تومان در لرستان به بهره‎برداری می‎رسد.
کد خبر: ۴۸۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 18 August 2017
هوشنگ بازوند استاندار لرستان دیشب در حاشیه بازدید از روند احداث سد آبسرده این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قریب به 900 پروژه در هفته دولت سال جاری در لرستان به بهره‎برداری می‎رسد که تفکیک شهرستانی آنها به زودی اعلام می‎شود.

وی خاطر نشان کرد: از 22 بهمن سال گذشته یکهزار و120 پروژه در لرستان در دستور کار قرار داشت که تاکنون تعدادی از آنها به بهره‎برداری رسیده است و حدود 900 پروژه دیگر در هفته دولت افتتاح می‎شود.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی بروجرد عنوان کرد: شرط لازمه احداث منطقه ویژه اقتصادی این است که بخش خصوصی توانمند پای کار بیاید.

بازوند تاکید کرد: در سال‎های گذشته چند بخش خصوصی برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کردند، اما نتوانستند خواسته‎های ما و سازمان مناطق ویژه اقتصادی و تجاری را تامین کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه قریب به 5 ماه است که یک بخش خصوصی قوی و توانمند وارد کار شده است و در اولین قدم واگذاری شهرک صنعتی قرار گرفته که در منطقه ویژه اقتصادی از طریق دولت ا به بخش خصوصی محقق شده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: قدم دوم واگذاری فرودگاه به بخش خصوصی است که این کار باید از طریق وزارت راه و شهرسازی اجرایی شود، البته مقدمات کار فراهم شده است.

بازوند اظهار کرد: به این ترتیب از مجموع قریب به 300 هکتار اراضی مورد نیاز برای احداث فرودگاه بخشی تملک شده و حدود 185 هکتار دیگر باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی متولی اجرای منطقه ویژه اقتصادی بروجرد مورد پذیرش منطقه ویژه تجاری کشور قرار گرفته است، بیان کرد: در حال حاضر طرح نهایی منطقه در حال تهیه است و پس از آماده شدن آن می‎توان عملیات اجرایی را آغاز کرد.

استاندار لرستان از احداث منطقه ویژه اقتصادی بروجرد به عنوان یکی از زیرساخت‎های توسعه‎ای این شهرستان یاد و عنوان کرد: احداث این منطقه در تقویت بن مایه‎های اتقصادی بروجرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بازوند در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص وضعیت بیمارستان آیت‎الله بروجردی گفت: تجهیزات این بیمارستان به طور کامل نصب شده و عملیات اجرایی آن پایان پذیرفته است.

وی تاکید کرد: مشکل کوچکی بین پیمانکار و کارفرمای پروژه در خصوص طلب‎های پیمانکار از کارفرما وجود دارد که قرار است، این مشکل در جلسه‎ای حل و فصل شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: در حقیقت اختلاف مدیریتی بین کارفرما و پیمانکار وجود دارد که ربطی به پروژه و عملیات اجرایی آن ندارد.

بازوند در پاسخ به این سوال که آیا بیمارستان آیت‎الله بروجردی در هفته دولت امسال به بهره‎برداری می‎شود؟ گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص حضور برای آئین افتتاح این بیمارستان به بنده قول مساعد داده است، البته این موضوع تاکنون نهایی نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار