رییس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری لرستان از اجرای طرح «نماد» با هدف محافظت دانش‌آموزان در برابر آسیب‎های اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۴۷۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 17 August 2017

گودرز نیازی رییس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری لرستان در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، از اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان «نماد» با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در این طرح در هر مدرسه یک کارگاه آموزشی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح اجتماعی است که برای آموزش دانش‌آموزان و خودمراقبتی در برابر آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

نیازی افزایش ‏‏حمایت‌های روانی و اجتماعی  از دانش‌آموزان و افرایش توانمندی آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی را ازجمله مزایای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: توجه، تربیت و آموزش صحیح نسل آینده‌ساز جامعه همواره از دغدغه‌های مسئولان بوده و این طرح هم به‌دنبال شرایطی است که دانش‌آموزان را در برابر آسیب‌های اجتماعی محافظت کند.

وی پیشگیری از وقوع جرائم را رکن اساسی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری  دانست و افزود: مرکز مطالعات اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه رسالت آسیب‌شناسی با ارزیابی رفتار در حوزه‌های مختلف را بر عهده داشته و در برنامه‌ریزی‌های پیشگیرانه در تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط با توجه به مبانی علمی ورود می‌کند.

نیازی آموزش را از مقدمات توفیق در مقوله پیشگیری و کاهنده جرم و آسیب عنوان و اظهار کرد: در این هر کارشناسان با حضور در مدارس آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار