مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: با استناد به حدیثی از حضرت رسول (ص) و محور قرار دادن عشق جهانی به امام حسین(ع) «احب الله من احب حسینا» به عنوان شعار اربعین ۹۶ انتخاب شد.
کد خبر: ۴۷۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 15 August 2017
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیر فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری و مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین از مشخص شدن شعارمحوری و رنگ اربعین ۹۶ خبر داد و اعلام کرد: در سال جاری با رایزنی‌هایی که با مسئولان فرهنگی کشور ایران و عراق، برخی نخبگان فرهنگی در سایر کشورها، کمیته‌های تخصصی و شخصیت‌های بزرگ انجام دادیم، ۳۱ شعار برای اربعین سال جاری پیشنهاد شد.


وی ادامه داد: شعار محوری اربعین محور حرکت، نوع حرکت و جهت کلی حرکت اربعین را نشان می‌دهد و باید از بین این ۳۱ شعار، شعاری انتخاب می‌شد که نشان دهد اربعین محور همگرایی امت اسلامی است و اکنون به یک پدیده و حرکت عظیم فرهنگی فرامذهبی تبدیل شده است. شعار اربعین باید بیانگر همگرایی، فرامذهبی بودن و جهت‌های کلی حرکت بزرگ اربعین می‌بود، بر همین اساس شعار «احب الله من احب حسینا»( دوستدار حسین محبوب خداست) انتخاب شده که این شعار نشان می دهد که حب، محبت و عشق به حسین (ع) الهی است.


حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: «حسین منی و انا من حسین احب الله من احب حسینا حسین سبط من الاسباط؛ حسین از من و من از حسینم؛ دوستدار حسین محبوب خداست ؛ حسین امتی از امت‌ها است» حدیثی از پیامبر(ص) است و فقط تعلق به مذهب شیعه ندارد. رنگ محوری اربعین نیز مانند سال گذشته رنگ قرمز انتخاب شده و همه حرکت‌ها و تلاش‌ها بر حول محور توسعه محبت اهل بیت(ع) و به ویژه محبت امام حسین(ع) خواهد بود. امام حسین(ع) خودشان می فرمایند «هر کسی ما را دوست بدارد از خاندان ما خواهد بود» برای این دوست داشتن قیدی مطرح نشده است و این دوست داشتن دین، مذهب، قومیت، نژاد و ... نمی شناسد. عشق به حسین(ع) عشقی الهی، انسانی و جهانی است.


وی در پایان سخنان خود خواستار توجه همه زائران اربعین حسینی به قوانین مربوط به سفر اربعین شد و عنوان کرد: درخواست مأکد دولت عراق و مسئولان ایرانی رعایت امنیت کشور ایران و عراق است. یقیناً هیچ کس راضی نیست امنیت دو کشور دچار مشکل شود به همین دلیل باید به دولت های ایران و عراق در تأمین امنیت کمک کنیم و از هم اکنون به فکر تدارک سفری قانومند بر محور اخلاق و محبت به همه انسان‌ها باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار