رئیس کل دادگستری لرستان گفت: بسیاری از زندانیان با آموزه های دینی آشنا نیستند.
کد خبر: ۴۷۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ 15 August 2017
جعفر بدری رئیس کل دادگستری لرستاندر بیست و هشتمین مسابقات قرآنی زندانیان کشور در لرستان گفت: امیدواریم این برنامه ها بتواند کمک موثری برای زندانیان باشد و این مسابقات باید بیشتر اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: بسیاری از زندانیان افرادی هنرمند هستند که باید هنر این اشخاص مشخص و از آنها استفاده شود.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان داشت: دید مردم باید نسبت به زندانیان مثبت شود زیرا بسیاری از این افراد بنا به شرایط سخت زندگی و بالاجبار پایشان به زندان باز شده است و ذاتا مجرم نیستند.

بدری با بیان اینکه شاید یک اثر هنری تاثیرش از تلاوت قرآن بیشتر باشد و نباید انتظار داشت که تمام افراد به سمت خواندن و تلاوت قرآن بروند اضافه کرد: محال است بتوان جامعه ای را یافت که در آن تمام اشخاص متدین و دیندار باشند.

وی بیان کرد: علاقه ها متفاوت است و انتظار می رود اگر نمی توانیم از طریق برنامه های دینی زندانیان را علاقمند کنیم از راه هایی که این اشخاص علاقمند هستند و موردتوجه آنها است از هنر آنها باید بهره برداری کرد.

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار داشت:طبق بیانات مقام معظم رهبری تدبر در قرآن تاثیرش بسیار بیشتر از قرائت و خواندن قرآن است و باید تدبر را به زندانیان آموخت.

بدری ادامه داد: هنگامی که این همه زندانی داریم معنایش این است که در انتقال مفاهیم قرآنی چندان موفق نبوده ایم.

وی با بیان اینکه بسیاری از زندانیان با آموزه های دینی و قرآنی نا آشنا هستند و باید آنها را با این آموزه ها آشنا کرد خاطرنشان کرد: گروههای تکفیری که در منطقه دست به جرم و جنایت می زنند از دین به عنوان یک وسیله استفاده می کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: استفاده ابزاری از دین کار را به جاهای خطرناکی رسانده و انتظار می رود این برنامه های قرآنی به خصوص در زندان ها مثمرثمر واقع شوند.

بدری اضافه کرد: کسانی که در زندان و به دور از اقوام و خویشان خود به سر می برند بیشتر زمینه یادگیری دارند و زندان می تواند برای اصلاح عملکردشان و تغییر شیوه زندگیشان بسیار موثر باشد.

وی افزود: در بحث قرائت قرآن بسیاری از برنامه های نیاز به پشتیبانی دارند و باید در این زمینه ببشتر کار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار