معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: بازارچه فرش در مرکز استان با مساحت 3 هزار مترمربع در قالب 56 غرفه و با کاربری آموزشی، تجاری و نمایشگاهی تا هفته دولت امسال به بهره‎برداری می‌رسد.
کد خبر: ۴۷۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 15 August 2017
مهرداد غضنفری‎ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان در جلسه بازارچه فرش استان با اشاره به اینکه قالی‎های دست‌بافت لری نه‌تنها در مرکز استان بلکه در بازارهای مناطق هم‌جوار همچون همدان، اراک، اصفهان و کرمانشاه نیز عرضه می‎شود اظهار داشت: این قالی‎ها باوجود طرح‎های ساده و بی‌بدیل از طرح‎های قالی‎های دیگر ازنظر کیفیت متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه قالی اصیل لری طرفداران زیادی در میان معماران و دکوراتیوهای اروپائی برای خود پیداکرده افزود: روش‎های بافت و طرح‎های قالی در میان تیره‎های متعدد اقوام لر در تمامی این مناطق کم‌وبیش یکسان بوده و فرش‎های آن‌ها اغلب با کاربرد رنگ‎های طبیعی و به‌صورت ضخیم بافته می‎شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: فرش لری ظرفیت مناسبی برای توسعه اقتصادی استان است و باید از این پتانسیل در راستای ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده استفاده کرد و در همین راستا بنا است بازارچه فرشی در مرکز استان احداث شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم این بازارچه نقطه عطفی در راستای توسعه و معرفی هر چه بیشتر فرش لرستان باشد. اضافه کرد: این بازارچه با مساحت 3 هزار مترمربع در قالب 56 غرفه و با کاربری آموزشی، تجاری و نمایشگاهی تا هفته دولت امسال به بهره‎برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار