فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم به خوبی می‌دانند که برای حفظ عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به عوامل اصلی قدرت یعنی اعتقادات و باورهای مذهبی، ولایت فقیه و دفاع همه جانبه از بنیه دفاعی نیروهای مسلح تکیه کنند.
کد خبر: ۴۷۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴ 13 August 2017
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم به خوبی می‌دانند که برای حفظ عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به عوامل اصلی قدرت یعنی اعتقادات و باورهای مذهبی، ولایت فقیه و دفاع همه جانبه از بنیه دفاعی نیروهای مسلح تکیه کنند.


به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر جعفری در مراسم گرامیداشت شهید محسن حججی در مسجد جامع شهر نجف آباد افزود: شهدا در هر مقطع زمانی با خون خود نورافکن بزرگی را برای پیمودن راه و ادامه راه توسط جامعه ما روشن می‌کنند و خدا را شکر می‌کنیم که فرهنگ شهادت در کشور ما همچنان رایج و روز به روز در حال گسترش است. آگاهی و معرفت، بصیرت و اطمینان و عزم راسخی که در شهید محسن حججی وجود داشت و پیام‌هایی که قبل از شهادتش به جامعه ما به خصوص نسل جوان ما منتقل کرد نمونه بارزی از محصول فرهنگ جهاد و شهادت و مکتب عاشوراست.


وی افزود: شهید محسن حججی با تقدیم سر مبارکش به انقلاب اسلامی و اسلام عزیز این پیام را به جوانان ما منتقل کرد و همسر مکرمه اش زینب وار پیام های این شهید بزرگوار را به جامعه و خواهران ما منتقل کرد. وقتی این شهید و خانواده معظمش می‌فرماید که محسن من سرش را داد تا در جامعه ما روسری ها حفظ شود این یک پیام بزرگ و یک دغدغه بزرگی است که شهدا و مومنین ما در رابطه با مسائل فرهنگی دارند. این پیام و پیام دفاع از ولایت که اکثر شهیدان در وصیت نامه های‌شان به حفظ حجاب، دفاع از حریم ولایت، دفاع از امام خمینی(ره) و امروز دفاع از امام خامنه ای عزیز را توصیه می‌کنند توصیه‌هایی است که شهدا و خانواده هایشان هوشمندانه این نصایح را بیان می‌کنند.


وی گفت: در واقع این مسائل خطراتی است که جامعه ما را تهدید می‌کند، تهدیدهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هجمه‌هایی هستند که به باورهای مردم ما حمله می‌کنند. خداوند متعال به برکت خون شهیدان و با لطف و عنایت ائمه معصومین (ع) این ملت روز به روز از عزت، عظمت و اقتدار بالاتری برخوردار باشند و پرچم اسلام و ایران عزیز در بلندای اقتدار قرار گیرد و پرچم انقلاب اسلامی در آینده ای نزدیک از سوی مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی اش آقا امام زمان (عج) سپرده شود.


فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران موفق شده است 30 هزار همچون محسن حججی ها(جوانان مومن و انقلابی) را در خودش سازماندهی کند که در نیروهای مختلف زمینی، دریایی، هوایی و نیروی های قدس و واحدهای مختلف بسیج در سراسر کشور این سازماندهی گسترده صورت گرفته است.


وی افزود: عشقی که امروز در دل جوانان بسیجی و پاسدارهای ما برای دفاع از انقلاب اسلامی و دفاع از حریم ولایت و اسلام موج می‌زند این باز می گردد به حماسه های دوران دفاع مقدس شما مردم غیور استان اصفهان و بویژه شهرستان نجف آباد نقشی تعیین کننده در لشکرهای این استان دو لشکر خط شکن و پیروز سپاه پاسداران، لشکر امام رضا(ع) و لشکر 8 نجف به فرماندهی شهید حاج حسین خرازی و شهید حاج احمد کاظمی آن دوران را به خوبی به یاد دارید.


وی گفت: حماسه هشت سال دفاع مقدس مبنای حرکت انقلاب اسلامی و مبنای توسعه و صدور انقلاب اسلامی در جهان شد.


فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: دشمنان در ابتدای انقلاب با پیروزی انقلاب اسلامی جنگ را بر ما تحمیل کردند تا جلوی صدور انقلاب و پیشرفت و گسترش آن را بگیرند اما از آن‌جایی که فرهنگ ناب اسلامی و فرهنگی که امام خمینی (ره) احیاگر آن بودند هر گونه تهدیدی را حتی تحمیل یک جنگ هشت ساله را با آن مشکلات و با آن محاصره گسترده نظامی و سراسری به خود دشمنان مکر آن بازگردانده شد و انقلاب اسلامی با سرعتی بیشتر به جهان صادر شد و با اندک زمانی بعد از پیروزی و پایان جنگ و پیروزی های دوران دفاع مقدس ما شاهد پیروزی های مختلف در جبهه های مقاومت در سراسر منطقه بودیم و هستیم.


وی گفت: اما جنگ‌های بعدی دیگر هشت سال طول نکشید 33 روز، 8 روز یا 22 روز در غزه و جنوب لبنان منجر به پیروزی قاطع نیروهای انقلاب اسلامی منجر شد و نتیجه‌ای که این مقاومت‌ها و ایستادگی‌ها داد باعث بیداری بسیاری دیگر از مردم مختلف کشورهای منطقه شد تا این‌که دشمنان احساس خطر جدی در رابطه با گسترش انقلاب اسلامی در منطقه کردند و با برنامه ریزی گسترده از درون خود اسلام گروه های تند تکفیری و وهابی و آن‌هایی که سال‌ها قبل استعمارگران زمینه رشد آن‌ها را در جهان اسلام فراهم کرده بودند امروز از آن‌ها بهره‌برداری کردند و آن‌ها را با آموزش و حمایت و با پشتیبانی به صورت گسترده علیه انقلاب اسلامی سازماندهی کردند.


وی افزود: آن‌ها می‌دانستند که انقلاب اسلامی یک انقلاب ایدئولوژیک و عقیدتی و اعتقادی است و تنها نیروی اعتقادی می تواند مقابل انقلاب اسلامی بایستد و با آن بجنگد بنابراین فرقه هایی که در اهل تسنن، فرق تکفیری و وهابی که در اقلیت هستند و علمای بزرگ اهل تسنن نیز آنها را به هیچ وجه قبول ندارند و با نام تکفیری از آنها یاد می کنند اینها را دشمنان قسم خورده انقلاب یعنی آمریکا، اسرائیل، عربستان خائن و مزدور علیه جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی سازمان دهی کردند و اینها را ابتدا در سوریه و عراق مقابل انقلاب اسلامی قرار دادند.


جعفری با بیان این‌که «در آینده نزدیک شهری در عراق تحت اشغال داعش نخواهد بود» افزود: هدف تکفیری ها در عراق سقوط حاکمیتی بود که بعد از صدام شکل گرفت و شیعیان در آن سهم جدی داشتند. اما به یاری خداوند متعال با حکم مرجعیت شیعه حضرت آیت الله سیستانی و حمایت های جمهوری اسلامی ایران این توطئه خنثی شد و امروز در عراق شاهد پیروزی های پی در پی جبهه انقلاب اسلامی هستیم.


وی ادامه داد: مقاومت در سوریه نیز همانند عراق گسترش یافت تا جایی که مردم مسلح شدند و با تبعیت از فرهنگ بسیج و بسیجی و درس های بزرگی که از دوران دفاع مقدس به آن‌ها منتقل شده بود و با سازماندهی یگان‌های مردمی این ورق در سوریه نیز برگشت و توطئه بزرگ آمریکایی ها و اسرائیلی ها برای تصرف این کشور خنثی شد. البته هنوز نبرد در سوریه ادامه دارد. بخش قابل توجهی از بزرگترین شهر سوریه، حلب بعد از دمشق که به اشغال تکفیری ها درآمد با مقاومت یک ساله امروز آزاد شده و این شهر که پایتخت اقتصادی سوریه نیز است از تصرف نیروهای تکفیری خارج شد.


وی افزود: اما امروز در مرزهای میان عراق و سوریه نبرد ادامه دارد که شهید محسن حججی جان عزیزش را در همین مناطق برای تأمین امنیت مرز میان دو کشور یعنی نقطه ای که آمریکایی قصد داشتند آن را در اختیار داشته باشند و به خیال خودشان سد بزرگی میان مردم دو کشور ایجاد کنند، فدا کرد. داعش که به معنای حاکمیت عراق و شام است می خواستند بخشی از خاک هر دو کشور را با محوریت رقه و دیرالزور به شکل منطقه ای امن برای خودشان درآورند و نا امن برای مسلمانان منطقه چه اهل تسنن و چه مسلمانان درآورند و مانعی بزرگ برای رشد ملت اسلامی منطقه بوجود آورند.


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در واقع نیروهای داعش و تکفیری سرباز خط مقدم اسرائیلی ها هستند که دارند از آن‌ها دفاع می کنند و این نبرد سختی که چند سالی در منطقه میان جبهه انقلاب اسلامی و جبهه باطل شکل گرفته زمینه سازی برای آزادی قدس عزیز یعنی همان وعده حضرت امام (ره) پس از پایان جنگ است.


وی گفت: این آمادگی هایی که امروز در مردم منطقه برای کشور سوریه و عراق و بسیاری از مجاهدین و مبارزین منطقه خاورمیانه بوجود آمده موجب انسجام درونی بی نظیری شد که با هیچ اقدام دیگری جز شکل گیری جریان داعش بوجود نمی آید. چنین شرایطی در واقع همان مکر الهی است که در پاسخ به مکاری های دشمنان اسلام شکل گرفته است.


وی گفت: همچنان مردم آماج تهاجم فرهنگی سیاسی دشمن هستند اما نیروهای مختلف مردمی در کشور و مقام معظم رهبری در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی همچنان ایستادگی می کنند.


جعفری هم‌چنین با بیان این‌که «وضعیت انقلاب اسلامی در منطقه و مقاومت اسلامی یک وضع بسیار استثنایی وحساس است.» ادامه داد: وضعیت استثنایی انقلاب اسلامی در منطقه مرهون فداکاری، ایثارگری و خون شهدای همچون محسن حججی است و این مقاومت ادامه دارد و هر روز هم عمیق تر و دشمن شکن تر می شود. آن‌چه امروز مردم باید بدانند این است که دشمنان ایران اسلامی را کانون این حرکت الهی می دانند و در حال حاضر نیروهای مومن و انقلابی اعم از بسیجی، پاسدار یا هر نیروی مسلحی که توان سلاح گرفتن در دست را دارد مورد هدف قرار داده اند.


وی ادامه داد: دشمنان پس از برجام به خیال خودشان موفقیت نسبی کسب کرده اند تا جلوی قدرت ایران در زمینه انرژی هسته ای بگیرند اما امروز به دنبال این هستند که توان دفاعی و موشکی ایران را از بین ببرند و به اهدافی که سالهاست در منطقه به دنبال آن هستند با تضعیف دفاعی انقلاب اسلامی برسند. دشمنان فهمیده اند تا به سراغ کانون قدرت در ایران اسلامی نیایند نمی توانند با انقلاب اسلامی مقابله کنند اما کانون این قدرت مولفه های مختلفی دارد که مهمترین آن خواست، اراده ، ایمان و باور مردم ماست که به صورت یکپارچه و عمومی در حمایت از نظام و آرمان های آن ایستاده اند.


وی تصریح کرد: هجمه به این مولفه اصلی قدرت یعنی ایمان و باور مردم را دشمنان سال ها قبل و پس از  پایان دفاع مقدس مورد توجه قرار داده اند و همچنان مردم آماج تهاجم فرهنگی سیاسی دشمن هستند اما نیروهای مختلف مردمی در کشور و مقام معظم رهبری در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی همچنان ایستادگی می کنند.


فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: فرهنگ جهاد و شهادت در ایران اسلامی موج می زند.  امام راحل بنیانگذار انقلاب اسلامی و فرهنگ جهاد و شهادت بودند و امروز جوانان کشورمان از این فرهنگ پیروی می کنند.


وی ضمن گرامیداشت یاد شهید محسن حججی افزود: استان اصفهان و شهر نجف آباد شهدای ارزشمندی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و شهید حججی با خون پاکش انقلابی در عرصه های فرهنگی، جهاد در راه خدا، دفاع از انقلاب اسلامی و حریم ولایت به وجود آورد.


فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: شهادت شهید حججی را به خانواده محترم این شهید، پدر و مادر، برادران و خواهران و همسر مکرمه اش تبریک عرض می کنم و شما مردم مومن نجف آباد چنین شهدای بزرگواری با این سطح ایمان و آگاهی به انقلاب اسلامی تقدیم کرده اید.


وی گفت: جهاد و شهادت امروز یک فرهنگ در ایران اسلامی است. عطر خون شهیدان و راهنمایی های ولایت فقیه چه در زمان امام خمینی (ره) و امروز در زمان امام خامنه ای سبب به احتزار درآمدن پرچم پر افتخار اسلام عزیز در منطقه و بسیاری از کشورهای اسلامی شده است . طرفداری از انقلاب اسلامی و حرکت در این مسیر الهی یک افتخار برای همه آزادگان جهان است و این انقلاب اسلامی محور اصلی عزت و اقتدار ایران اسلامی و مولفه اصلی انقلاب اسلامی است که این درخت تنومند انقلاب را خون شهیدانی مثل شهید حججی ها با این سطح آگاهی تنومند کرده است.


وی با بیان این‌که «محصول این درخت تنومند انقلاب اسلامی افرادی مثل شهید محسن حججی هستند» تصریح کرد: این شهیدان این معرفت و شناخت را از مکتب انقلاب عاشورا به دست آورده اند، رمز و رازی که دشمن سالهاست به دنبال کشف آن است و از درک آن عاجزند که چگونه یک ملتی نزدیک به 40 سال با توجه به محاصره اقتصادی دشمنان و فشارهای گوناگون امنیتی و سیاسی قرار دارد اما با صلابت و ایستادگی در راه خودش همچنان ادامه می دهد. این صلابت را مدیون جانبازی هایی است که امام حسین (ع) بزرگ پاسدار اسلام برای یاری دین خدا انجام داده اند. که این الگو برای حرکت شیعیان و انقلاب برزگ اسلامی شد.


وی گفت: جهاد و شهادت امروز یک فرهنگ در ایران اسلامی است و خدای متعال را سپاسگزاریم که ما هم در این عرصه خدمتی کوچک به شهدا، جانبازان و همه ایثارگران می کنیم. شهید محسن حججی که یکی از پاسداران جوان ما بود و امروز سپاه ما افتخار دارد که ده ها هزار از چنین جوانانی را در خود سازماندهی کرده است.


فرمانده کل سپاه در بخشی از سخنانش نیز گفت: شهادت محسن حججی در روزهایی اتفاق افتاد که در کشور شاهد حرکات سخیف تعدادی از نمایندگان بودیم و این شهادت عزت ملی ما را برگرداند. متأسفانه در آن حرکت شاهد تضعیف روحیه ملی و اقدامی بسیار سخیف و زشت بودیم و در همان مقطع خون این شهید به داد عزت ملی ما رسید و آن کار سخیفانه را خنثی کرد. 


وی گفت:اگر در پی عزت هستیم، باید آن را در مردم و اعتماد به آنان به ویژه مردم مؤمن و انقلابی، شهدا و ایثارگران جامعه جستجو کنیم. موضوعی که مقام معظم رهبری همواره بر این مهم تأکید داشتند.با بیان این‌که «دشمن هر چقدر فشار و هدف خود را روی توان دفاعی ما متمرکز کند، مسئولان و مردم بیشتر به سمت وحدت و یکپارچگی گام برمی دارند» ادامه داد: آن‌ها باید بدانند که ایران اسلامی هدفش آزادی بشریت و انسان ها و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی است و این افتخاری است که ملت ما از امام حسین(ع) الگو گرفته است. 


وی در ادامه اراده و خواست مردم، رهبری ولایت فقیه و همچنین توان دفاعی و امنیتی را سه مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دشمن درصدد است تا روحیه مردم را تضعیف کند و از طرفی با جنگ نرم می خواهد جایگاه مقتدرانه ولایت فقیه را هدف قرار دهد اما مردم بسیار هوشمندانه و آگاهانه متوجه توطئه دشمنان هستند که نمونه بارز آن پیام مردم در حماسه 9 دی به بدخواهان بود. 


جعفری همچنین گفت: دشمنان اخیراً روی تحریم دفاعی و توان موشکی کشورمان تمرکز کرده‌اند تا جلوی حرکت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را سد کنند البته عده‌ای هم در داخل توجهی به این توطئه‌ها ندارند و یا فریب قول و قرارهای آن‌ها را می خورند درحالیکه باید همیشه هوشیار بود؛ چراکه دشمن ماهیتش دشمنی است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار