معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: رشد تشکل های مختلف مخصوصا تشکل های محیط زیست در لرستان چشمگیر است.
کد خبر: ۴۷۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 13 August 2017
حبیب‌اله خجسته‌پور معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان در اولین سمینار تخصصی توانمندسازی تشکل‌های مردمی اظهار داشت:  یکی از حوزه‌هایی که بسیار فعال و پای کار هستند، حوزه‌های محیط زیست است. 

وی ادامه داد: به‌ دلیل وجود منابع خدادادی و نعمت‌های سرشار در استان اگر آن‌ها را با استان‌های کویرنشین مقایسه کنیم، می‌بینیم که نوع الگوی  مصرف ما در این دو منطقه بسیار متفاوت است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان افزود: علت تفاوت این الگو، کمبود منابع در استان‌های کویری است که باعث ایجاد تفاوت در الگوهای مصرف این دو منطقه شده است.

خجسته پور با اشاره به اینکه در لرستان به علت در دسترس بودن منابع خدادادی، بدون برنامه و بی‌رویه از این منابع استفاده می‌کنیم، یادآور شد: در استان‌هایی که کویری هستند و منابع اندکی در اختیار دارند این باور وجود دارد که باید به شکل صحیح مصرف کنند.

 وی خاطرنشان کرد: همین باور سبب شده که آن‌ها با الگویی متفاوت و به صورت بهینه استفاده از منابع را داشته باشند که نشان‌ می‌دهد، ما هنوز به این باور نرسیده‌ایم که باید از این منابع به صورت درست مصرف کنیم.

معاون استاندار لرستان گفت: خوشبختانه در لرستان شاهد رشد سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های گوناگون بوده‌ایم و این در حالی است که رشد این تشکل‌ها در حوزه محیط‌زیست بسیار چشمگیرتر از سایر تشکل‌ها است.

خجسته‌پور افزود: این امر  نشان‌ می‌دهد که محیط زیست برای مردم دارای اهمیت است و دغدغه‌ای است که  نسل جدید نسبت به حفاظت و حراست از آن دارند.

وی عنوان کرد: باید با کمک این تشکل‌ها شرایط فعلی و آینده را برای مردم شرح داده و در عالم تخیل نشان دهیم که اگر استفاده از منابع به همین شکل ادامه داشته باشد، وضعیت خوبی در سال‌های آینده به وجود نمی‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار