کد خبر: ۴۷۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 12 August 2017
وی با تاکید بر دشواری‌های فراوان در حوزه وزارت تعاون، کار، و رفاه اجتماعی و مشکلات در مسیر دستیابی به رضایت‌مندی در این حوزه، گفت که ربیعی با روحیه کارگری عملکردی مثبت داشته و ابراز امیدواری کرد که مجلس دهم برای چهارسال دوم نیز به او اعتماد کند. 


او  با اشاره به معرفی مجدد علی ربیعی به‌عنوان وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی، از این مسئله استقبال کرد و گفت: باتوجه به حضور ربیعی در وزارت کار طی چهارسال اخیر، طبیعتاً بررسی سوابق و صلاحیتش بسیار راحت‌تر از برخی وزرای پیشنهادی است که در دولت یازدهم حضور نداشتند که البته وزیر کار، تنها وزیری نیست که چنین شرایطی دارد.


او با اشاره به برخی نکات مثبت کارنامه چهارساله ربیعی در وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی گفت: واقعیت امر این است که کار در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به‌خاطر گستردگی امور و نیز این‌که این وزارتخانه با وضعیت معیشتی مردم به‌طور مستقیم سر و کار دارد، بسیار دشوار است.


تامین رضایت حداکثری در وزارت رفاه، بسیار دشوار است


نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: از طرفی تامین رضایت حداکثری در این حوزه کار بسیار سختی است و حتی در نرم جهانی نیز تامین رضایت در حوزه وزارتی تعاون، کار و رفاه اجتماعی صد در صد نبوده و اساساً متوسط رضایتمندی مردم در این حوزه‌های رفاهی آن‌چنان روشن و مشخص نیست.


ربیعی با تمامی مشکلات عملکرد مثبتی داشته است


وی اساساً در شرایط سخت اقتصادی ما به‌ویژه در ابتدای دولت یازدهم، پذیرش چنین مسئولیت سنگینی توانایی خاصی می‌خواهد و به نظر می‌رسد آقای ربیعی با تمامی این مشکلات، عملکرد مثبتی داشته است.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: بر این اساس، ما هم برنامه‌هایی برای اصلاح ساختار اقتصادی را در دستور داشتیم، هم به‌دنبال رشد اقتصادی بودیم و هم اقداماتی برای کاهش و کنترل تورم در برنامه دولت داشتیم که طبیعتاً این مسئله منجر به عدم تزریق نقدینگی به بازار شده و در نتیجه دستیابی به رفاه را با مشکلاتی جدی‌تر روبرو کرده است.


جعفرزاده ایمن‌آبادی یادآور شد: همچنین مبالغ مربوط به یارانه‌ها نیز رشدی نداشت که این مسئله نیز درچارچوب سیاست‌های کلی کشور دنبال شد و بنابر این به نظر می‌رسد، عملکرد ربیعی باتوجه به تمامی این مسائل مثبت بوده است.


ادامه کار ربیعی در چهارسال اخیر نشان‌دهنده پیشرفت است


نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در چنین وضعی همین که وزیری چهار سال به کار خود ادامه دهد و این وزارتخانه را ترک نکند، نشان‌دهنده رشد و پیشرفت بوده و این درحالی است که تا پیش از آن، همواره وزرای کار در برابر مشکلات کمتر مقاومت می‌کردند.


ربیعی از جامعه کارگری برخاسته است


نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم اعلام کرد: نباید فراموش کنیم که آقای ربیعی از جامعه کارگری برخاسته و خود از نزدیک در جریان مشکلات کارگران و جامعه کارگری بوده و آهسته آهسته به این جایگاه رسیده است.


اصلاح قوانین کار و بهبود معیشت در دستورکار ربیعی باشد


او به برخی انتظارات از وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در دولت دوازدهم نیز اشاره کرد و گفت: انتظار داریم وزارت کار نسبت به اصلاح قوانین کارگری به‌طور جدی اقدام کند و از طرفی بتواند ۳ دهک پایین جامعه که به انحای گوناگون با مشکل روبرو هستند را پوشش دهد.


مجلس دهم به‌خاطر روحیه کارگری ربیعی از او حمایت می‌کند


عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در مجموع لازم است وزارت کار علاوه بر بحث معیشت، در بحث اصلاح قوانین کار نیز اقداماتی انجام دهد و طبیعتاً مجلس دهم به‌خاطر روحیه خاص ربیعی که دلسوز کارگران بوده، از او برای ادامه کارش در وزارت کار حمایت کند.


نماینده رشت در مجلس دهم همچنین در پاسخ به سوالی درباره علت طرح برخی انتقادات از وزیر پیشنهادی کار، رفاه و تعاون اجتماعی ازسوی برخی نمایندگان مجلس اعلام کرد: انتقاد همیشه وجود دارد اما بحث مهم دیگر،‌‌ همان دشواری‌های خاص کار در این حوزه است.


کار در وزارت کار، کاری است کارستان!


او گفت: وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی که عملاً به اندازه ۳ وزارتخانه مهم با مشکلات روبرو است، جایی نیست که به‌دنبال نرم رضایت بالای ۹۰ درصد باشیم. به‌طور کلی در تمام کشورهای دنیا در حوزه‌های خدماتی و رفاهی اگر به ۴۵ درصد رضایتمندی برسیم، باید بگوییم که کار به‌درستی انجام شده است. بنابر این بحث این است که کار در وزارت کار، کاری است کارستان!



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار