مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تأکید بر اینکه امنیت فکری خبرنگاران باید تأمین شود، گفت: متأسفانه برخی مدیران دولتی در توزیع آگهی‌ها تخلف می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 10 August 2017
حجت الاسلام حمیدرضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به اینکه شان خبرنگاران باید حفظ شود، اظهار داشت: بهترین امکانات و مکان در راستای حفظ شان خبرنگاران در جلسات باید رعایت شود.

وی با تاکید بر رعایت امنیت فکری خبرنگاران افزود: خبرنگار باید دارای آزادی فکر و اندیشه باشد، نتیجه آزاد اندیشیدن، تولید خبر و گزارش مفید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه درست نیست به صرف یک مسئله کوچک خبرنگار را احضار کنیم، این امر در شان خبرنگاران نیست، تصریح کرد: امنیت فکری مهم ترین مسئله برای خبرنگار است.

حجت الاسلام حنان با اشاره به اینکه رعایت عدالت در توزیع آگهی ها در مطبوعات مهم است، گفت: در شورای اداری استان با حضور مدیران و استاندار لرستان موضوع توزیع آگهی ها از طریق اداره کل ارشاد بررسی می شود.

وی یادآور شد: متاسفانه برخی مدیران دولتی در توزیع آگهی ها میان مطبوعات و رسانه ها تخلف می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه خانه مطبوعات مرجعیت خبرنگاران در استان است و همه مسائل باید در این خانه حل و فصل شود، تصریح کرد: افرادی که در خانه مطبوعات ثبت نام کرده اند، کسانی که در نشریات بیمه هستند، کسانی که کارت روزنامه نگارای دارند و برگزیدگان روزنامه های سراسری و نشریاتی که رتبه بندی شده اند؛ بر اساس قانون به عنوان خبرنگار رسمی شناخته می شوند.

حجت الاسلام حنان خبرنگاری را یک فن و تخصص دانست و گفت: آنچه که این حرفه را کامل می کند سواد رسانه ای خبرنگار است، تقاضا داریم خانه مطبوعات برای بالابردن سواد رسانه ای خبرنگاران کارگاه های آموزشی برگزار کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار