دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری امروز، 17 مردادماه در نامه ای، فهرست 17 عضو پیشنهادی کابینه دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که در این فهرست، سید محمد بطحایی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی شده است.
کد خبر: ۴۷۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 08 August 2017
به گزارش ایرنا، سید محمد بطحایی در صورت اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی به جای فخرالدین احمدی دانش آشتیانی سکان هدایت وزارت آموزش و پرورش را به دست خواهد گرفت.
 
بطحایی متولد خردادماه 1342 در تهران است که سال ۱۳۶۰ دیپلم خود را در رشته علوم تجربی از دبیرستان دهخدا کرج گرفت و در سال ۱۳۶۱ مصادف با انقلاب فرهنگی وارد اولین دوره مراکز تربیت معلم که به نام شهید والا مقام رجایی نام گرفته بود، شد و در مهرماه سال ۶۲ خدمتش را در آموزش و پرورش شروع کرد.
 
وی در زمان سرپرستی علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در دولت یازدهم ابتدا به عنوان مشاور امور برنامه‌ریزی و هماهنگی وزیر منصوب شد و سه روز بعد از اخذ رای اعتماد فانی از مجلس در آبان سال 92 از سوی وی به عنوان مدیرکل دفتر وزارتی انتخاب شد.
 
بطحایی همچنین 11 تیرماه 93 به عنوان سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و در نهایت اول مردادماه 93 توانست حکم سرپرستی اش را تبدیل به معاونت کند.
 
وی همچنین در 28 مهرماه 1395 پس از کنار رفتن فانی از پست وزارت آموزش و پرورش با حفظ سمت و با حکم دکتر حسن روحانی رئئیس جمهوری به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد و پس از اخذ رای اعتماد مجلس توسط فخرالدین دانش آشتیانی برای احراز پست وزارت آموزش و پرورش، از سمت خود در معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارتخانه برکنار شد.
 
او سالها معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مهم ترین نهاد قانون گذاری در وزارتخانه بوده و همچنین معاونت برنامه ریزی و نظارت در دفتر ستادی، مسئولیت مرکز آموزش در سرپرستی مدارس خارج از کشور، مدیریت واحدهای آموزشی، معلمی٬ دبیری و امور تربیتی را نیز در کارنامه خود دارد.
 
عضویت در کمیته های تخصصی در حوزه های برنامه ریزی درسی٬ برنامه های توسعه٬ پژوهش های آموزشی و مشارکت در دهها طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزه آموزش و پرورش از دیگر سوابق وی است.
 
بطحایی همچنین در کارنامه خود تدریس درس های روش تحقیق٬ مدیریت٬ سنجش و ارزشیابی در دوره های آموزش عالی را نیز دارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فوزیه مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
اگه مشکل مربیان پیش دبستانی که مشکل چندین ساله آموزش پروشه زود حل کنه اگه بکارگیدی مربیان پیش دبستانی جز طرح های این وزیر هستامیدوارم نمایندگان رای بهش بدن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار