چند روز پیش، «علی اکبر جوانفکر»، مشاور رسانه ای رئیس دولت های نهم و دهم، گفت وگویی با خبرنگار «تابناک» در مورد موضوعات مختلف جریان احمدی نژاد و اطرافیان وی انجام داد که در این مصاحبه مسائل، موضوعات و اتهامات بی پایه و بدون سند و مدرک علیه برخی افراد و قوه محترم قضائیه مطرح شده بود.
کد خبر: ۴۷۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 07 August 2017
چند روز پیش، «علی اکبر جوانفکر»، مشاور رسانه ای رئیس دولت های نهم و دهم، گفت وگویی با خبرنگار «تابناک» در مورد موضوعات مختلف جریان احمدی نژاد و اطرافیان وی انجام داد که در این مصاحبه مسائل، موضوعات و اتهامات بی پایه و بدون سند و مدرک علیه برخی افراد و قوه محترم قضائیه مطرح شده بود.


به گزارش «تابناک»؛ پس از وصول این گفت و گو بر اساس نظرات و مسائل مورد نظر آقای جوانفکر توسط خبرنگار ما، مصاحبه مذکور در اختیار دبیر سیاسی و متعاقبا سردبیر «تابناک» قرار گرفت که به دلیل تشخیص دادن طرح اتهام علیه برخی اشخاص و نهادها، خواستار حذف این بخش ها و یا ارائه اسناد و مدارک آن توسط مصاحبه شونده شدیم.


آقای جوانفکر نخست با یک واکنش تند، خبرنگار و فعالان رسانه ای در مجموعه «تابناک» را عوامل سرویس های اطلاعاتی و نهادهای امنیتی خطاب کرد که چنین رفتاری از فردی که خود را یک فعال باسابقه رسانه ای می داند و در سطح مشاور رئیس جمهور فعالیت کرده است، بسیار تعجب برانگیز و دور از انتظار بود.


در عین حال، ما بار دیگر درخواست خود را مبنی بر اینکه بخش هایی از مصاحبه حاوی اتهامات بدون سند و مدرک علیه برخی افراد و یکی از قوای سه گانه کشور است را برای آقای جوانفکر ارسال و تأکید کردیم، در صورت حذف این اتهامات از متن مصاحبه، حاضر به انتشار آن هستیم، در حالی که ایشان پاسخ تند و اتهام سنگینی علیه همکاران ما مطرح کرده بود.


پاسخ علی اکبر جوانفکر به ما این گونه بود: «سلام اولا بنده مسئوليت همه حرفهايم را مي پذيرم و تابناك حق ندارد به من بگويد كه چه چيزهايي را بايد حذف كنم. آقايان سانسورچي هاي قهاري هستند!


ثانيا تابناك در انبوهي از خبرهايش، انبوهي از اتهامات ديگران عليه دكتر احمدي نژاد و آقاي بقايي را ناجوانمردانه منتشر مي كند كه خلاف قانون است.


تابناك از زبان ديگران و رسانه ها به ويژه از زبان سخنگوي قوه قضائيه و دادستان ﻫﺮ اتهامي را به ديگران نسبت بدهند، منتشر مي كند كه همه آنها خلاف قانون است اما نوبت به انتشار مطالب طرف مظلوم كه مي رسد، مدافع قانون مي شود و مي ترسد بايد به قوه قضاييه پاسخگو باشد. تابناك در واقع عمله ظلم و ظالم است و خودش هم در ظلم و تعدي به حقوق ديگران پيشتازي مي كند.


مطالب بنده را يا عينا منتشر كنند يا خودم با توضيحاتي كه اضافه مي كنم منتشر خواهم كرد.


موارد زير كه فقط از يك خبر تابناك است، مصاديق از اتهام و افترا محسوب مي شود:


-احمدي نژاد به سيم آخر مي زند


-دادستان ديوان محاسبات از هفت پرونده تخلف رئيس جمهور سابق خبر داد.


-پنج پرونده در باره تخلفات نفتي اوست.


- جريان انحرافي و فتنه جديد


«تابناک» نیز در واکنش به جوانفکر بار دیگر بر موضع خود تأکید کرد و برای او در تلگرام نوشت: «ضمن تشکر از جنابعالی بابت گفت و گویی که با سایت «تابناک» انجام دادید، با توجه به سابقه رسانه ای شما، طبیعتا مطلعید که هر رسانه ای سیاست های خاص خود را دارد و «تابناک» با توجه به اینکه رسانه ای فراگیر است و سعی کرده، همواره بدون داشتن نگاه حزبی و جناحی رسالت حرفه ای خود را انجام دهد، به سراغ شما برای انجام گفت و گو و اطلاع از مواضع شما و دوستان تان آمده است. طبیعتا برخی موارد در مصاحبه شما وجود داشت که «تابناک» آن را طرح ادعا علیه قوه محترم قضائیه و برخی اشخاص ارزیابی کرده است؛ بنابراین همچنان اعلام می دارد در صورت حذف این بخش ها از مصاحبه حاضر به انتشار آن خواهیم بود، در غیر اینصورت از انتشار آن معذوریم.»


اینکه آقای جوانفکر به عنوان فردی که در سطوح بالای مدیریتی رسانه ای فعالیت داشته عنوان می کند که «مسئولیت همه حرف هایش را می پذیرد»، جای تعجب و تأمل دارد. گویا ایشان فراموش کرده اند که در قبال طرح موضوعات خلاف واقع در یک رسانه مسئولیت فردی که این موضوعات را بیان کرده است و مسئولیت منتشر کننده آن هر کدام  مجزا بر عهده فرد و رسانه خواهد بود و پذیرش مسئولیت بیان مسائل خلاف واقع و اتهام علیه افراد توسط مصاحبه شونده، نافی مسئولیت رسانه و لزوم پاسخگویی در برابر آینکه چرا چنین موضوعاتی را منتشر کرده است، نمی شود.


متأسفانه این مصاحبه در نهایت با عنوان « سانسور در تابناک!» در کانال تلگرامی «علی اکبر جوانفکر» منتشر شد، تا اینکه بار دیگر ثابت شود او نیز مانند رئیس خود «محمود احمدی نژاد» از طرح اتهامات بی اساس و بدون سند و مدرک علیه افراد و نهادها ابایی ندارد؛ موضوعی که هشت سال کشور در بدترین حالت خود درگیر آن شد و هنوز که هنوز است، آثار منفی آن دامنگیر جامعه است. در حقیقت توجه به موضوع اخلاق و درستی گفتار گویا در این روش و منش جایگاهی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار