مدیر کل بنیاد شهید لرستان گفت: امسال مبلغ یک میلیارد و 760 میلیون تومان جهت راستای ساماندهی گلزار شهدا به بنیاد شهید اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۴۷۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸ 05 August 2017
مراد روشنی مدیر کل بنیاد شهید لرستان در کارگروه ساماندهی گلزار شهدا اظهار کرد: بیش از یک هزار شهید از 6 هزار  شهید لرستان در گلزارهای شهدا در خاک آرامیده‌اند. 

وی خاطر نشان کرد: بر اساس قوانین وزارت کشور، سازمان شهرداری و مدیریت آرامستان‌ها متولی امر ساماندهی گلزارهای شهدا هستند. 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان طراوت گلزارهای شهدا را عاملی موثری در جذب مردم به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: طراوت گلزار شهدا خود انگیزه‌ای در راستای افزایش استفاده مردم از فضای معنوی است و لذا با انجام این قبیل کارهای ارزشی می‌توان پیوند بین مردم و شهدا را قوی‌تر کرد. 

روشنی تصریح کرد: بهترین فضاهای سبز و به اشکال مختلف در گلزارها بایستی به کار برده شود و لذا ضرورت دارد شهرداری در زمینه بهسازی و ساماندهی گلزار شهدا ردیف بودجه‌ای را در نظر بگیرد. 

وی از بدهی یک میلیارد و 100 میلیون تومانی به پیمانکاران خبر داد و گفت: اگر با ساماندهی وضع موجود حفظ نشود قبور به تدریج آسیب دیده و بنابراین از هم اکنون باید به فکر تعمیر و بازسازی این قبور باشیم. 

 مدیرکل بنیاد شهید لرستان با بیان اینکه امسال یک میلیارد و 760 میلیون تومان به ساماندهی گلزار شهدا اختصاص داده شده است، اظهار کرد: سال گذشته یک میلیارد و 760 میلیون تومان برای ساماندهی گلزار شهدا مصوب شد که تنها 356 میلیون آن پرداخت شد و اگر کل اعتبارات تامین می‌گردید، مشکلی اکنون وجود نداشت. 

روشنی یادآور شد: ضمن قدردانی از اقدام شایسته شهرداری در خصوص احداث پارک کودک در کنار گلزار شهدا و ایجاد انگیزه برای کودکان انتظار می‌رود یک شرح مدونی در راستای ایجاد فضای سبز بین شهرداری و دهیاری و بخش داری‌های استان صورت پذیرد. 

این مسئول اظهار کرد: برخی از خانواده‌های شهدا نسبت به نبود امنیت در گلزارهای شهدا گله مند بوده و خواستار افزایش امنیت در جهت جلوگیری از سوء استفاده بزهکاران هستند. 

وی با بیان اینکه با تخصیص کامل اعتبارات 20 درصد باقی مانده از ساماندهی تربت پاک شهدا نیز انجام می‌گیرد، بیان داشت: ساماندهی گنبد مزار شهیدان فخرالدین و روح الدین رحیمی از شهدای شاخص استان لرستان به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار