معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش از شرکت ۴.۵ میلیون دانش‌آموز در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد.
کد خبر: ۴۷۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 04 August 2017
مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی شایسته لرستان در سی و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کشتی دانش آموزان سراسر کشور گفت: واگذاری میزبانی مسابقات دانش آموزی به استان های کشور باعث می شود تا مسابقات با جدیت و پشتکار استان ها به صورت مطلوبی برگزار شود.

وی افزود : لرستان سال گذشته به صورت آزمایشی این مسابقات را به بهترین صورت برگزار کرد و انتظار می رود شاهد برگزاری مسابقاتی با رعایت معیارهای استاندارد و بین المللی باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در مسابقات دانش آموزی امسال ۱۹ هزار  نفر دانش آموز، مربی و سرپرست شرکت کردند که نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۳۵ درصدی در این حوزه بودیم.

حمیدی یادآور شد: مسابقات ورزشی دانش آموزان در ۷۰ رشته در دوره های مختلف ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در دو بخش پسران و دختران برگزار می شود که در سطح کمی و کیفی بسیار خوبی در حال برگزاری است و  ۱۹ هزار  نفر از بین تعداد ۴.۵ میلیون دانش آموز غربال شده و در مسابقات امسال شرکت می کنند.

وی مسابقات ورزشی را عاملی برای افزایش انگیزه دانش آموزان به فعالیت های ورزشی دانست و افزود: ۱۳ میلیون دانش آموز در کلاس های درس، تربت بدنی را به صورت عملی فراگرفته اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از بین ۴.۵ میلیون دانش آموز  شرکت کننده در المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای افراد منتخب به مرحله منطقه استان و کشور اعزام می شوند.

حمیدی بر این نکته تاکید کرد که رشته های کشتی و وزنه برداری امسال به مسابقات دانش آموزی اضافه شده اند، اظهار داشت: هدف آموزش و پرورش از برگزاری این مسابقات افزایش فعالیت های جسمی، حرکتی و شادی و نشاط در مدارس است.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف ما بحث غربالگری، شناسایی استعداد ها، حفظ و نگهداری استعداد ها و ارتقاء سطح این استعداد ها برای تیم های باشگاهی و ملی کشور است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عمده فعالیت های ورزشی مدرسه محور است و این مسابقات استمرار مسابقات درون مدرسه ای است، تصریح کرد: سیاست اصلی ما مدرسه محور کردن فعالیت های تربیت بدنی درون مدرسه ای است و همه فعالیت ها به طرف مدرسه سوق داده می شود تا شاهد مدرسه ای پویا و با نشاط باشیم.

حمیدی اخلاق مداری و توسعه فرهنگ پهلوانی را از دیگر اهداف ورزش مدارس عنوان کرد و ادامه داد: در دولت تدبیر و امید با تغییر رویکردها و تأکید بر سیاست مدرسه محوری، تعداد دانش آموزان بیشتری تحت پوشش فعالیت های ورزشی قرار گرفتند.

وی یادآور شد: در راستای اجرای سند تحول بنیادین، تمام آموزه های سند در بعد فعالیت های ورزشی در مدارس اجرایی شد، زیرا مدرسه محل اصلی اجرای سند تحول است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار