مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از ثبت‌نام بیش از ۲۶ هزار نفر در سامانه کارورزی خبر داد.
کد خبر: ۴۷۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 01 August 2017
علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: در زمینه تدوین سند اشتغال استان پیشرو بوده و در برنامه تولید و اشتغال تمام برنامه‌های لازم گنجانده شده است.

وی ادامه داد: در رابطه با توانمندسازی نیروی کار، فرهنگ کار، ارتقای مهارت فارغ‌التحصیلان و... در این سند گنجانده شده است.

آشتاب گفت: در بحث دینامیک اشتغال استان سال گذشته مطالعات آن انجام و بسته فعالیتی نیز شناسایی شد، در حال حاضر یک گام جلوتر از برنامه هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: این کار با همفکری و همکاری تخصصی تمامی دستگاه‌های استان بوده است که به دبیرخانه شرای عالی اشتغال جهت تصویب فرستاده شده‌اند تا به تایید برسد.

آشتاب با اشاره به موضوع کارورزی گفت: بالغ بر ۲۶ تا ۲۷ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند که حدود ۷۰۰۰ نفر واجد شرایط هستند و ۳۱۲ واحد پذیرنده نیز شناسایی شده‌اند تا این افراد در بنگاه‌ها مشغول شوند.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه معافیت‌های بیمه‌ای و مشوق‌ها نیز دستورالعمل‌ها را ابلاغ کرده‌ایم و از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اگر بخواهند تحت عنوان کارورزی استفاده کنند معافیت بیمه‌ای صددرصدی کارفرما به آنان تعلق می‌گیرد و اگر جذب کنند یک سال نیز از این مزیت برخوردار می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: هزینه کارورزی توسط خود دولت پرداخت می‌شود و مشمول قانون کار نیستند؛ در بحث اشتغال روستایی نیز معادل ریالی ۱.۵ میلیون دلار به تصویب مجلس رسید که از محل صندوق توسعه ملی اعلام می‌شود و سهم استان ۳.۹۶ درصدی مقدار قابل توجهی خواهد بود که حدود ۷۹۲ میلیارد تومان است.

آشتاب گفت: در بحث سند تولید و اشتغال عملکرد قابل دفاع است و به خوبی جلسات آن برگزار می‌شود. ۱۰ جلسه کارگروه در استان داشتیم که شش مورد در شهرستان‌ها و مابقی در مرکز بوده و خروجی آنها ۸۵ مصوبه است.

وی با اشاره به عملکرددولت، بخش خصوصی و بانک‌ها در استان گفت: در نهایت تا ابتدای مرداد ۹۷۹ میلیارد تومان مجموع عملکردها بوده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار