عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور بیش از ۹۰ هیات بلندپایه خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی نقطه عطفی برای توجه به ایران امن و متقدر خواهد بود.
کد خبر: ۴۷۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶ 31 July 2017
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور بیش از ۹۰ هیات بلندپایه خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی نقطه عطفی برای توجه به ایران امن و متقدر خواهد بود.


به گزارش خانه ملت, علیرضا رحیمی با اشاره به حضور مهمانان ویژه در مراسم تحلیف رئیس جمهور، اظهار داشت: در سالهای گذشته سه اتفاق مهم در کشور رخ داد که باعث جلب توجه جهاناین به ایران شد، اتفاق اول انتخابات حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بود.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم، در واقع شاهد تغییر رویکرد در مسائل و سیاست خارجی بودیم که همین تغییر رویکرد منجر به افزایش تلاش حزوه دیپماسی شد.


وی گفت: این تلاش در نهایت منجر به نتیجه رسیدن برجام شد، برجام در شرایطی رخ داد که شاهد 24 ماه مذاکرات طاقت فرسا بودیم تا در سرانجام امنیت و صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران به جهان ثابت شد.


این نماینده مجلس با اشاره به راستی آزمایی های مختلف از فعالیت هسته ای کشور، عنوان کرد: با تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی و قعطنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در نهایت شورای امنیت و کشورهای گروه 1+5 مشترک و متفق وضعیت صلح آمیز بودن فعالیت ایران را تایید کردند و توافق برجام شکل گرفت.


فضای ایران هراسی به ایران گرایی تبدیل شده است


رحیمی به اتفاق سومی که عامل حضور مهمانان ویژه در مراسم تحلیف رئیس جمهور شده است اشاره کرد و گفت: اتفاق سوم در فضای پسا برجام رخ داد و امنیت سرمایه گذاری در ایران به دنیا مخبره شد، همچنان که به تدریج مشکلات بانکی، حمل و نقل وانرژی ایران برطرف می شود نگاه جهانیان نسبت به ما واقع گرایانه شده است و فضای ایران هراسی به فضای ایران گرایی تبدیل شده است.


وی اظهار داشت: برجسته ترین توافقی که بعد از برجام منعقد شد شد سرمایه گذاری شرکت توتال بود که در فضای تجاری و سیاسی مهمی در سطح بین الملل ارزیابی می شود.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مسائل باعث شده است که مقامات دنیا در مراسمات متعدد ایران حضور مثبت و سازنده ای داشته باشند، عنوان کرد: حضور بیش از 90 هیات بلندپایه خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی نقطه عطفی برای توجه به ایران امن و مقتدر خواهد بود.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در مراسم سوگند رئیس جمهور حضور خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار