رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: مردم هرگاه در مسایل ورود کردند، موفق شدیم. در این زمینه نیز لازم است تا این فرهنگ صحیح کار را بین مردم جا بیندازیم و با مشارکت و توانمندی بالای مردم در اقتصاد موفق شویم.
کد خبر: ۴۶۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 26 July 2017
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم امضای تفاهم نامه محرومیت‌زدایی از استان لرستان، اعلام کرد: حجم سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی در استان لرستان به 700 میلیارد تومان افزایش یافت.
 
به گزارش «تابناک»، دکتر محمد مخبر دیروز در نشست مشترک با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و استاندار این استان ضمن تبریک ولادت حصرت معصومه (س)، با مرور پتانسیل‌ها و توانایی‌های بالقوه کشور در بخش های مختلف گفت: پتانسیل کشور در مقایسه با امکاناتی که داریم نامناسب است چراکه ما در کشور ظرفیت‌های خیلی خوبی داریم.
 
 وی با اشاره به مزیت‌های استان‌های کشور در زمینه آب و منابع طبیعی گفت: در کشور ما ۲هزار و ۷۰۰ کیلومتر دسترسی به دریاها وجود دارد و با این وضع اصلا شایسته نیست در استان های مختلف کشور بیکاری را شاهد باشیم، از جمله در لرستان که به رغم پتانسیل بالا، آمار بیکاری 13.3 درصد است.
 
وی با آسیب‌شناسی اقتصاد کشور، افزود:  وقتی مردم وارد مسئله‌ای نشوند مشکل ایجاد می‌شود.
 
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  با اشاره به اینکه مشکل اساسی در فرهنگ کار داریم ادامه داد: باید فرهنگ کار را گسترش دهیم تا هر کس مهارتی دارد از آن استفاده کند و هیچ حرفه‌ای که صاحبش انسان فنی مسلط باشد، مشکل کار ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه روحیه و فرهنگ ما در زمینه کار نیازمند اصلاح جدی است، تصریح کرد: روی این فرهنگ چندان کار نشده است، ما اگر مردم را حرفه‌ای نکنیم کشور آسیب می‌بیند.
 
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: مردم هرگاه در مسایل ورود کردند، موفق شدیم. در این زمینه نیز لازم است تا این فرهنگ صحیح کار را بین  مردم جا بیندازیم و با مشارکت و توانمندی بالای مردم در اقتصاد موفق شویم.
 
دکتر مخبر در ادامه با مرور کارنامه بنیاد برکت، از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در زمینه توانمندسازی اقتصادی مردم مناطق محروم، یادآور شد: در بنیاد برکت در ۳۱۰ طرح اقتصادی با مردم مشارکت و برای ۱۹۵ هزار نفر از مردم مناطق محروم اشتغالزایی کردیم. برای آینده نیز نزدیک ۲هزار نفر در نوبت هستند تا با ما همکاری و در زمینه اشتغالزایی برای مردم مناطق محروم مشارکت کنند.
 
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تاکید به اینکه باید روی توانمندسازی مردم ‌کار کنیم، اضافه کرد: با طرح‌های برکت، آفتاب و آسمان که در بنیاد برکت پی‌گیری می‌شود، می‌توان این امر را محقق کرد.
 
دکتر مخبر افزود: طبق تصمیمات گرفته شده قرار بود بر اساس تفاهم نامه ۳۴۲ میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغالزایی تخصیص داده شود که این مقدار را  به ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسانیم‌.
 
در ادامه این جلسه همچنین با درخواست استاندار و سایر مسئولان استانی لرستان، اعتبار طرح‌های عمرانی و فرهنگی و زیربنایی که در تفاهمنامه ۷۰ میلیارد تومان بود، به ۱۰۰ میلیارد افزایش یافت تا مشکل نوسازی  مدارس فرسوده و کپری حل شود.
 
همچنین طبق گفته دکتر مخبر، تعهد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خصوص ساخت مسکن محرومان نیز از ۵۰۰  به عدد هزار رسید تا مشکل مسکن محرومان بیشتری در استان مرتفع شود.
 
در رابطه با طرح برکت خانواده که طبق تفاهم نامه قرار است از سوی بنیاد برکت برای درمان زوج های نابارور نیازمند استان انجام شود، اعتبار در نظر گرفته شده در متن تفاهم نامه 500 میلیون تومان بود که به 5 میلیارد تومان افزایش یافت و مقرر شد نیمی از آن را ستاد اجرایی و نیم دیگر را استانداری تامین کنند.
 
همچنین تعداد جهیزیه‌ها از 350 مورد که در متن تفاهمنامه درج شده بود به ۱۰۰۰ جهیزیه رسید و  قول ساخت ۱۱۰ خانه عالم نیز توسط رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) داده شد. در زمینه بیمه نیز قرار شد تعداد افراد تحت پوشش بیمه برکت به 3 هزار برسد.
 
در این جلسه همچنین مقرر شد یک هنرستان‌ فنی حرفه‌ای بزرگ استان به صورت پایلوت تجهیز شود و بعد از بررسی نتیجه و سنجش میزان موفقیت طرح، تعداد دو هنرستان دیگر نیز تجهیز شوند.
 
در پایان جلسه رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استاندار لرستان، تفاهم نامه محرومیت‌زدایی و توسعه استان لرستان را امضا کردند. بر اساس متن این تفاهم نامه حجم سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی در لرستان 420 میلیارد تومان تعیین شده بود که این عدد بر اساس مذاکرات نشست، به 700 میلیارد تومان رسید.
 
همچنین در پایان این مراسم دکتر از خانواده شهدا تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار