استاندار لرستان گفت:بیکاری بزرگترین و رنج آورترین چالش در لرستان است که مردم با آن دست و‌ پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۴۶۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳ 25 July 2017
هوشنگ بازوند استاندار لرستان در نشست مشترک با رییس ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت:استان لرستان دارای ظرفیت‌های خوبی است ولی به علت وجود مشکلات و چالش‌هایی که داریم نتوانسته‌ایم به خوبی از آن‌ها استفاده کنیم،کمااینکه بیکاری بزرگترین و رنج آورترین چالش در لرستان است که مردم با آن دست و‌پنجه نرم می‌کنند.

وی اضافه کردند: از سال ۹۳ تا کنون  ۱۲۴ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام در لرستان سرمایه‌گذاری شده است. 

استاندار لرستان گفت: در این خصوص سرمایه‌گذاری خوبی شده اما دپو بیکاری در لرستان زیاد است و ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است تا مشکل بیکاری در لرستان  حل شود‌.

بازوند با اشاره به اینکه خروجی این بیکاری صرف‌نظر از آسیب‌های اجتماعی در رابطه با مهاجرت است، یادآور شد: ۱۰۳ هزار دانشجو در لرستان داریم که مایه امید هستند که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانند بسیاری از  چالش‌ها را از بین ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه راه‌سازی روستایی مشکل جدی داریم و این در حالی است که در شهرستان الیگودرز در بعضی مناطق 3 ماه از سال راه بسته می‌شود و حکومت باید برای حل این مشکل فکری کند.

استاندار لرستان در ادامه گفت: در حوزه برق رسانی و آبرسانی هنوز بعضی روستاها فاقد آب و برق هستند.

وی در ارتباط با مدارس کپری و شبه کپری بیان کرد: هم‌اکنون  ۶۳ مدرسه شبه کپری و 60 مدرسه خشتی در لرستان وجود دارد که نوسازی آن‌ها امر اجتناب ناپذیری است‌.

استاندار لرستان در خصوص تفاهم‌نامه منعقد شده با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که  تنظیم شده بسیار منطقی و معقول است و کاملا توسعه گرا می‌باشد.

بازوند با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در راستای توانمندسازی مردم لرستان است، گفت: لازم است تا تمام تلاش‌مان را روی توانمندسازی مردم بگذاریم.

وی اضافه کرد: در توانمندسازی اقتصادی و مشارکت در استان طبق  شرایط بررسی شده ۲۴ صنعت آمادگی مشارکت دارند و در حوزه کشاورزی نیز 2 واحد داریم که آماده همکاری هستند. 

بازوند یادآور شد: احیا و فرآوری نفت فرصتی است تا گروه تدبیر روی آن سرمایه‌گذاری کند و به عنوان یک صنعت بزرگ برای ایجاد اشتغال دائم استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار