نماینده ویژه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی از عدم وجود هر گونه جاده سازی در منطقه حفاظت شده اشترانکوه خبر داد.
کد خبر: ۴۶۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 25 July 2017
به دنبال انتشار شایعاتی مبنی بر مرمت و ساخت جاده جدید در منطقه حفاظت شده اشترانکوه در محور الیگودرز به دریاچه گهر توسط برخی افراد و دامن زدن به این شایعات در فضای مجازی که موجبات نگرانی دوست داران محیط زیست را فراهم آورده بود، اداره کل محیط زیست لرستان بارها با تکذیب این موضوع به همه تشکل ها و دوست داران محیط زیست اطمینان خاطر داد که هیچ گونه احداث جاده در این منطقه اتفاق نیفتاده است. 

با توجه به حساسیت موضوع و اهمیت دریاچه گهر برای سازمان حفاظت محیط زیست، نماینده ویژه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی؛  مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و نایب دبیر شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان و با حضور دو روزه در منطقه اشترانکوه، با پیمایش هر دو مسیر ورود به دریاچه گهر از طرف شهرستان های الیگودرز و دورود و رصد دقیق فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این منطقه اذعان داشتند که سازمان حفاظت محیط زیست اجازه ساخت هیچ جاده جدیدی در منطقه حفاظت شده اشترانکوه را نداده و نخواهد داد.

محمد درویش نماینده ویژه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی گفت محور مورزرین به الیگودرز نیز که یک جاده خاکی بوده و در سال 1380 برای تسهیل تردد عشایر منطقه ساخته شده هرگز اجازه مرمت و آسفالت نخواهد یافت. مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اقدام مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان مبنی بر احداث پاسگاه جدید محیط بانی در حد نهایی تردد در جاده عشایری از محل قبرستان تاپله که باعث افزایش ضریب حفاظتی و امنیتی منطقه شده و حدود سه کیلومتر مسیر تردد نسبت به قبل از دریاچه دورتر شده است، این عمل شایسته را در خور تحسین و ستایش دانست.

محمد درویش در پایان ضمن اشاره به ظرفیت های بوم شناختی دریاچه گهر بر هماهنگی و همکاری شبکه سمن های محیط زیست استان برای حفظ این اکوسیستم بی نظیر تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار