سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به طرح کاهش جرائم مواد مخدر گفت:‌ آنچه که مسلم است، افزایش هزینه جرم در حوزه مقابله با مواد مخدر کارساز است.
کد خبر: ۴۶۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 25 July 2017
 سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به طرح کاهش جرائم مواد مخدر گفت:‌ آنچه که مسلم است، افزایش هزینه جرم در حوزه مقابله با مواد مخدر کارساز است.


به گزارش تسنیم، سردار سعید منتظرالمهدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وظیفه ذاتی پلیس و آنچه قانون در ماده 638 بر عهده آن گذاشته، اظهار داشت: طبیعتا پلیس می‌بایست در این حوزه ورود کرده و در جهت حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام تلاش کند.


وی در ادامه بیان داشت: طبق قانون، آنچه در شرح وظایف پلیس در حوزه عفاف و حجاب آمده اولویت با اقدامات اجتماعی و فرهنگی است و به عنوان خط آخر درمان، اگر این اقدامات پاسخگو نبود در مراحل بعدی از اقدامات سلبی البته با رعایت مولفه‌های طرح شده در قانون استفاده می‌شود.


سردار منتظرالمهدی با اشاره به طرح کاهش جرائم مواد مخدر با بیان اینکه آنچه قانونگذار تصویب کند ما اجرا می‌کنیم، افزود: آنچه که مسلم است، افزایش هزینه جرم در حوزه مقابله با مواد مخدر کارساز است، اما هر آنچه قانون شود نیروی انتظامی ملزم به اجرای آن است.


سخنگوی ناجا ادامه داد: جریان اقتصادی مواد مخدر آنقدر بالاست که طبیعتا سوداگران مرگ از فعالیت در این حوزه دست‌بردار نیستند و ما وظیفه داریم در وهله نخست از ورود جوانان و نوجوانان به سمت استعمال مواد مخدر جلوگیری کنیم،که متاسفانه از این موضوع غافل هستیم.


وی در ادامه از خانواده و مدرسه به عنوان نخستین ایستگاه تقویت قدرت نه گفتن جوانان و تاب‌آوری آنان در شرایط خاص یاد کرد و افزود: برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه به ویژه در سنین پائین می‌بایست پایه‌های تربیتی و آموزشی نسل جوان در خانه و مدرسه تقویت کنیم.


سردار منتظرالمهدی در خصوص توزیع مواد مخدر به شیوه دولتی نیز گفت: قطعا عملیاتی شدن این طرح با در نظر گرفتن پروتکل خاصی همراه خواهد بود تا از بروز تبعات احتمالی جلوگیری شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار