معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه ۵ دشت دیگر لرستان ممنوعه می‌شوند، از آماربرداری منابع آبی استان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 25 July 2017
نادر مختاری معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان از آماربرداری منابع آبی استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این طرح با هدف شناسایی و آماربرداری از چشمه ها، قنوات، آبهای سطحی و زیرزمینی انجام می شود.

وی تصریح کرد: این آماربرداری به صورت ۵ ساله بوده که با توجه به خشکسالی های اخیر در سال جاری نیز با هدف شناسایی منابع آبی استان این مهم انجام می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای لرستان اضافه کرد: بر اثر خشکسالی سال های اخیر دو دشت کوهدشت و رومشکان به عنوان دشت های ممنوعه معرفی شده است.

مختاری با اشاره به بحران آبی در سطح کشور و استان اظهار داشت: ۵ دشت دیگر لرستان شامل دشت های بروجرد و دورود، ازنا و الیگودرز، خرم آباد و چگنی، الشتر و دشت نورآباد در دستور کار ممنوعه شدن قرار گرفته اند که در صورت عدم همراهی مردم و به خصوص کشاورزان، این دشت ها هم ممنوعه اعلام می شود.

وی با بیان اینکه در دشت­ هایی که ممنوعه اعلام می ­شود با توجه به افت سطح آب زیرزمینی در آن­ها، اجازه حفر چاه جدید داده نمی­ شود و برداشت ها باید طبق قوانین تعیین شده انجام بگیرد؛ از کشاورزان و مردم این مناطق درخواست کرد تا با صرفه جویی در مصرف آب و تغییر الگوی کشت و همچنین عدم استفاده از کشت های آب دوست، از تبدیل این دشت ها به دشت های ممنوعه و کاهش سطح آب های زیر زمینی جلوگیری کنند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای لرستان در خصوص طرح تعادل بخشی نیز اظهار داشت: در سال گذشته تنها ۱۰ درصد از اعتبار ۶۱ میلیارد ریالی این طرح به استان تخصیص یافت که بر اساس اعلام بودجه در سال جاری این اعتبار به ۷۰ میلیارد ریال رسیده است.

مختاری افزود: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات طرح تعادل بخشی ۱۱ پروژه از قبیل اطلاع رسانی، مطالعات کف شکنی دشت ها، تشکیل گروه های گشت و بازرسی، نصب کنتورهای هوشمند حجمی بر روی چاه ها و ... اجرایی و عملیاتی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار