وزیر خارجه ایرانی در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شده گفت در صورتی که دولت آمریکا حسن نیت نشان دهد، ایران آماده همکاری با این کشور در حوزه‌های غیر از توافق هسته‌ای است.
کد خبر: ۴۶۳۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 20 July 2017
وزیر خارجه ایرانی در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شده گفت در صورتی که دولت آمریکا حسن نیت نشان دهد، ایران آماده همکاری با این کشور در حوزه‌های غیر از توافق هسته‌ای است.


به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای روز سه‌شنبه احتمال گفت‌وگو با دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را رد نکرد. 


وی در مصاحبه با «نیویورکر» گفت: «در صورتی که برای اجرای توافق هسته‌ای ضرورت داشته باشد، مخالفتی با اینکه دیداری بین ما و وزیر خارجه آمریکا، رکس تیلرسون برگزار شود، نداریم.»


وزیر خارجه ایران، بعداً هم در جمع خبرنگاران آمریکایی گفت: «در صورتی که شاهد حسن نیت از طرف آمریکا در اجرای توافق هسته‌ای باشیم، این توافق، زیربنایی (برای همکاری) خواهد بود و نه سقف آن و امکان دارد که در حوزه‌های دیگر هم تعامل کنیم.»


ظریف در ادامه خاطرنشان کرد که خواستار دیدار با تیلرسون نشده و فکر هم نمی‌کند که چنین درخواستی مطرح کند. 


وزیر خارجه ایران به علاوه درباره لفاظی‌های مقام‌های دولت ترامپ مبنی بر مذاکره مجدد در خصوص برجام هم اظهار نظر کرد. وی گفت: «حتی فکر کردن درباره باز کردن دوباره پرونده مذاکرات هم بی‌نهایت خطرناک است، چون الان همه ما با انتظاراتی بالاتر وارد هر گونه مذاکره احتمالی خواهیم شد.»


ظریف اضافه کرد: «رسیدن به همین توافق هم به اندازه کافی دشوار بود و رسیدن به توافقی دیگر، غیرممکن است.»


رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت که تهران درباره اقدام احتمالی دولت ترامپ درباره برجام آگاهی ندارد. 


وی گفت: «مشخص نیست دولت آمریکا قصد دارد چه اقدامی انجام دهد. فکر می‌کنم آنها حالا به این درک رسیده‌اند که ابطال توافق چیزی نیست که در دنیا از آن استقبال شود.»


«پیامی که ایالات متحده به  بقیه دنیا می‌فرستد این است که شما نمی‌توانید روی پایبندی آمریکا به تعهدات بین‌المللی‌اش حساب کنید. این نه تنها برای ایران، بلکه برای هر  طرف دیگری که در اندیشه گفت‌وگو یا مذاکره با آمریکا است هم علامتی بد است.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار