رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه مستمری مددجویان به‌موقع پرداخت می‌شود، گفت: افزایش یارانه مددجویان کمیته امداد نباید باعث تنبلی در توانمند شدن آنان شود.
کد خبر: ۴۶۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸ 19 July 2017
پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در دیدار با استاندار لرستان با بیان اینکه مستمری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در حال حاضر افزایش یافته و چهار ماه است با همکاری دولت به موقع پرداخت می شود، گفت: افزایش یارانه ها به معنای ماندن افراد برای همیشه تحت چتر حمایتی کمیته امداد  نیست، آثار مثبت این اقدام بسیار زیاد بوده اما نباید بگذاریم باعث تنبلی در توانمند شدن شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش اشتغال کمیته امداد اختصاص داده شد، افزود: سهم استان لرستان از این رقم ۴۵ میلیارد تومان بود؛ البته امسال این عدد در کشور بیش از دو هزار میلیارد تومان است.

تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش سقف وام های بانکی کمیته امداد برای مددجویان از ۱۵ به ۲۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: مددجویان برای دریافت تسهیلات بانکی با مشکلاتی از جمله مسئله ضامن مواجه هستند که این موضوع با تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت حل شده است.

فتاح با تاکید بر اینکه برای تقویت منابع  صندوق قرض الحسنه در استان لرستان تلاش زیادی در حال انجام است، گفت: اگرچه با پیگیری های انجام شده صف وام ضروری و قرض الحسنه در استان لرستان در حال اتمام است اما با این حال منابع آن هم در حال تقویت است.

وی ادامه داد: خبر خوب دیگر در لرستان تمام شدن صف اهدای جهیزیه به مدد جویان است، برای پرداخت جهیزیه بدون معطلی همچنان آماده ایم.

مسکن از دغدغه ها و نیازهای ضروری مددجویان

فتاح با اشاره به اینکه مسکن یکی از دغدغه ها و نیازهای ضروری مددجویان است، گفت: سال گذشته هشت میلیارد تومان بودجه در حوزه مسکن به استان لرستان اختصاص یافته است در حالی که امسال این رقم به ۱۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: من دو روز است در لرستان هستم و این استان دستاوردهای بزرگی در زیرساخت هایی چون راه، سدها، برق و گازرسانی و نیروگاه دارد که باید برای پیشرفت های بعدی به کشور معرفی شود؛ پیشنهاد من این است لرستان را با ظرفیت های خوبی که دارد معرفی کنید چرا که با تکیه بر همین ظرفیت ها کمیته امداد توفیقات بزرگی در این استان داشته است.

فتاح با بیان اینکه ۸۰ درصد حامیان استان لرستان غیر بومی هستند، افزود: بهره مندی از ظرفیت مردمی به خصوص در طرح جذب حامی در مقاطع مختلف توانسته است بخش عمده ای از مشکلات قشر محروم تحت حمایت را حل کند.

کمیته امداد محل ماندن افراد نیازمند نیست

وی ادامه داد: لرستان نباید از زبان برخی افراد حقوقی با فقر و نداشته ها و ناامیدی ها معرفی شود . این استان واقعا دستاوردهای بزرگی داشته است و با سیاه نمایی توسعه به دست نمی آید.

فتاح بیان کرد: گاهی حتی برخی نمایندگان خواستار ماندن مستمر افراد در زیر چتر کمیته امداد هستند که این خواسته منطقی نیست، این موضوع در لرستان باید مدیریت شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: کمیته امداد محل ماندن افراد نیازمند نیست، ما بعد از حمایت و توانمند سازی و به نوعی ایجاد یک اورژانس اجتماعی قائل به خارج شدن افراد از چتر حمایتی هستیم.

وی افزود: ۱۰ درصد جمعیت لرستان تحت پوشش کمیته امداد هستند که باید تمام تلاشمان صرف توانمند سازی و کمتر شدن این جمعیت شود.

در این نشست هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز با اشاره به اینکه کمیته امداد از جمله بزرگترین یادگارها و دستاوردهای حضرت امام (ره) و انقلاب است که اکنون با حضور مهندس فتاح تحول یافته است، گفت: کمیته امداد از جمله دستگاه هایی که در دستاوردهای اقتصاد مقاومتی موثر واقع شد؛ بر همین اساس استان لرستان نیز ساختمان های آموزشی دارد که آماده واگذاری به کمیته امداد برای اشتغال زایی است.

وی بیان کرد: برای ورود کمیته امداد به سرمایه گذاری در بخش محصولات گلخانه ای، گیاهان داروویی، پرورش ماهی و سایر بخش های مرتبط جهاد کشاورزی استان همکاری لازم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار