جانشین پلیس پیشگیری ناجا از دوربین‌دار شدن لباس نیروهای انتظامی خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷ 18 July 2017
به گزارش ایلنا، سردار مهدی معصوم‌بیگی در حاشیه همایش کلانتری و پاسگاه‌های استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح که از آن به نام "دوربین البسه" یاد می‌شود به زودی در یکی از استان‌ها اجرایی خواهد شد.


معصوم بیگی افزود: در راستای صیانت از حقوق شهروندی این دوربین‌ها تمامی اقدامات مامور کلانتری را به طور مستمر ثبت و ضبط می‌کند.


وی بیان کرد: برخی از افراد برخلاف آنچه رخ داده اقدام به شکایت از ماموران می‌کنند که با اجرایی شدن طرح دوربین البسه شکایت‌های نادرست حذف می‌شود.


جانشین پلیس پیشگیری ناجا افزود: نصب دوربین بر روی لباس ماموران موجب استاندارد شدن رفتار کارکنان فعال در مجموعه نیروی انتظامی در مواجهه با شهروندان می‌شود.


سردار معصوم بیگی اضافه کرد: همچنین قرار است تعدادی از خودروهای ناجا به دوربین مجهز و در میادین اصلی شهر مستقر شوند.


وی بیان کرد: این طرح ابتدا در استان تهران اجرایی می‌شود تا پس از رفع اشکالات و کاستی‌های احتمالی در سایر استان‌های کشور نیز به مرحله اجرا درآید.


همچنین سامانه‌ای تعریف شده که مردم در منزل شخصی و مغازه خود براحتی بتوانند با فشار یک دکمه با پلیس 110 تماس حاصل کنند.


جانشین پلیس پیشگیری ناجا افزود: در صورت نیاز مردم زنگ مربوطه را فشار داده و از این طریق به سامانه پلیس وصل می شوند که در این باره تاکنون پنج هزار صنف و منزل در تهران به این سامانه وصل شدند.


سردار معصوم بیگی تاکید کرد: طبق مفاد قانون آیین دادرسی جدید که سال 94 مصوب شد ناجا باید در قبال دریافت شکایت رسید ارائه دهد.


وی گفت: کلانتری و پاسگاه‌ها به علت ارتباط مستمر و چهره به چهره با شهروندان به عنوان خطوط مقدم عملیات در نیروی انتظامی به شمار می‌روند.


 
بازگشت به بالای صفحه 
 0
tabnak-adv
 .به کانال تلگرام ما بپیوندید
روی خط سایت ها
 رزرو هتل

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار