سازمان بهداشت جهانی با انتشار بیانیه ای از زایران خانه خدا خواست، مراقب بیماری های واگیر در ایام موسم حج باشند.
کد خبر: ۴۵۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 15 July 2017
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این سازمان جهانی در ادامه تاکید کرد: حدود چهار میلیون زائر در موسم حج در عربستان حضور می یابند و احتمال شیوع بیماری های واگیردار بسیار بالاست.
پیشتر این سازمان تصریح کرده بود: با ادامه بحران در یمن و شیوع بیماری وبا، از مجموع استان های یمن، 21 استان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند.
 
این سازمان افزود: با حضور ملیت های مختلف در موسم حج، بیماری هایی همچون کورونا ویروس، زیکا و تب زرد نیز احتمال شیوع در بین زائران دارد.
 
سازمان بهداشت جهانی در ادامه از زائران حاضر در موسم حج امسال، دعوت کرد تا با رعایت اصول بهداشتی و نکات ایمنی، از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری کنند.
 
این سازمان روز چهارشنبه در خصوص شیوع وبا در یمن، گفت: بحران وبا در یمن بزرگترین بحران در جهان است.
 
این نهاد بین المللی افزوده بود: تاکنون یک هزار و 742 تن بر اثر ابتلا به وبا در یمن جان باختند و 320 هزار یمنی نیز به این بیماری مبتلا هستند.
 
کشور یمن با جمعیتی بالغ بر 27 میلیون تن بر اساس آمار های سال 2015 پیش از بروز درگیری های دوساله این کشور 90 درصد از مایحتاج روزانه خود را از طریق واردات تامین می کرد و در همان زمان نیز بر اساس همین آمارها نزدیک به هفت میلیون تن از مردم این کشور در شرایط معیشتی بحرانی به سر می بردند.
 
با شروع درگیری های داخلی که با حمایت عربستان از رئیس جمهوری مستعفی یمن آغاز شد علاوه بر آوارگی و بی خانمانی صدها هزار تن از مردم این کشور نزدیک به 80 در صد از زیر ساخت های این کشور ویران شده است.
 
بر اساس آمار های موجود شمار قربانیان این درگیری ها عمدتا در اثر حملات هوایی ائتلاف عربی از مرز 10 هزار تن گذشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار