مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت گفت: زائران ایرانی در قبرستان بقیع از بحث و جدل با ماموران امر به معروف پرهیز کنند چرا که گاها عوامل تندرو به دنبال سوء استفاده از این فضاها هستند و بهتر است جزوات توزیعی شده را هم دریافت نکنند.
کد خبر: ۴۵۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵ 14 July 2017
 مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت گفت: زائران ایرانی در قبرستان بقیع از بحث و جدل با ماموران امر به معروف پرهیز کنند چرا که گاها عوامل تندرو به دنبال سوء استفاده از این فضاها هستند و بهتر است جزوات توزیعی شده را هم دریافت نکنند.


به گزارش فارس، قاسم نصیری در همایش آموزشی و توجیهی زائران حج تمتع استان تهران که ظهر امروز در ورزشگاه آزادی برگزار شد گفت: حجاج باید به نکات مطرح شده پیش از سفر معنوی حج دقت کافی را داشته باشند و امیدواریم به موضوعاتی که برای آنها مطرح می‌شود اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.


وی تصریح کرد: زائران ایرانی در قبرستان بقیع از بحث و جدل با ماموران امر به معروف پرهیز کنند چرا که گاها عوامل تندرو به دنبال سوء استفاده از این فضاها هستند.


مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت افزود: زائران حتما از گرفتن جزوات در حرم‌های مطهر پرهیز کنند و در صورت دریافت جزوات آنها را در اختیار مسئولان کاروان‌ها و بعثه قرار دهند.


نصیری با بیان اینکه ممکن است معطلی‌هایی در فرودگاه پدید آید تصریح کرد: این معطلی‌ها درخصوص انگشت‌نگاری و عکس‌برداری از زائران است که بهتر است حساسیتی نشان داده نشود چرا که برای همه زائران تمامی کشورها انجام می‌گیرد و البته به صورت تصادفی و مقطعی است و برای همه افراد نخواهد بود.


وی ادامه داد: زائران ایرانی امسال مقداری بیشتر به دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌ها توجه کنند که اگر به خوبی دقت عمل صورت گیرد حجی نمونه خواهیم داشت.


مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برخی حساسیت‌ها نسبت به مچ‌بندهای الکترونیکی وجود داشت اظهار کرد: مچ‌بندها به سبب امنیت و سلامتی زائران طراحی شده است و اطلاعات شناسنامه‌ای به همراه اطلاعات کاروانها در حافظه آن گنجانده شده که از سوی شرکت صنایع الکترونیک ایران طراحی، تهیه و تولید شده است.


نصیری درباره نحوه استفاده از مچ‌بندهای الکترونیکی گفت: در صورت گم شدن و یا ایجاد مشکل برای زائران کسانی که دارای گوشی هوشمند هستند می‌توانند اطلاعات لازم را از مچ‌بندهای الکترونیکی دریافت کنند.


وی خاطر نشان کرد: متاسفانه طی روزهای اخیر اطلاعات غلطی درباره این مچ‌بندهای الکترونیکی در اختیار مردم قرار گرفته بود که جز تبلیغات منفی چیزی نبوده است.


مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت به مسائل کنسولی برای زائران حج تمتع 96 اشاره کرد و گفت: زائران در رابطه با مسائل کنسولی نگرانی نداشته باشند چرا که 10 نفر از نیروهای وزارت خارجه در موسم حج در شهرهای مکه، مدینه و جده مستقر هستند.


نصیری از زائران درخواست کرد که در صورت ممکن از بردن وسایل زینتی و گرانقیمت به عربستان سعودی خودداری کنند و در صورت داشتن پول و سایر زیورآلات آن را در موسم حج به هتل بسپارند.


وی به موضوع طواف زائران ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: طی سال‌های گذشته حساسیت‌هایی نسبت به طواف در زمان شلوغ وجود داشت که باید تاکید کرد زائران ایرانی فاصله خود را در زمان طواف با سایرین حفظ کنند چرا که در حین طواف ازدحام جمعیت بسیار زیاد است و امکان تماس نیز وجود دارد که شاید از لحاظ عرفی و شرعی نیز برای ما مشکل باشد.


مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت به زائران ایرانی توصیه کرد تا در شهرهای مکه و مدینه مراقب عبور و مرور از خیابانها نیز باشند چرا که سرعت اتومبیل‌ها در این شهرها بسیار بالا است و زائران باید از خطوط عابر پیاده برای رفت و آمد استفاده کنند.


نصیری تصریح کرد: حتی الامکان زائران برای رفتن به حرم‌های مطهر به صورت انفرادی رفت و آمد نکنند و چند نفری و با همراه باشند تا در صورت بروز مشکل و بیماری حادثه‌ای پدید نیاید و کمک‌های لازم صورت گیرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار