وزیر کشور بابیان اینکه تولید، اشتغال و وحدت اولویت کشور در ۴ سال پیش رو است، گفت: همه دستگاه ها باید پای کار بیایند.
کد خبر: ۴۵۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 14 July 2017
عبدالرضا رحمانی فضلی عصر پنج شنبه در جلسه شورای اداری لرستان با بیان اینکه در سالیان سال به لطف خدا، با رهبری امام راحل و مقام رهبری مردم توفیق پیدا کردند سرنوشت خود را خود تعیین کنند و این کار مهمی است، اظهار داشت: تا زمان مشروطیت بحثی از انتخابات و مردم نبود و سلسله مراتب شاه بود و بقیه هم رعیت، مردم موظف بودند در سلسله مراتب زور و استبداد کار کنند و خراج بدهند و فرمان ببرند.

وی با بیان اینکه بعد از مشروطیت نیز مجلسی که ایجاد شد دچار انحراف شد، گفت: تا سال ۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی این توفیق پیدا شد که مردم در سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.

اولویت در ۴ سال پیش رو تولید و وحدت است

وزیر کشور با بیان اینکه شرایط انتخابات اخیر شرایط ویژه ای در دنیا و منطقه بود و در آمریکا تیم جدیدی آمده بود که ادعای اعمال زور، فشار و سختی بر ایران را مطرح کرد، گفت: در منطقه شاهد بحران های متعدد سوریه، لبنان، یمن و عراق بودیم و دولت های منطقه وابستگی شان آشکارتر و حمایت شان از وهابیت، تکفیر و گروه های تند تروریستی مثل داعش، القاعده و طالبان روشن بود و ایران تنها کشوری بود که حامی مردم، ملت ها و مبارز اصلی با تروریست بود.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه جلوه های دموکراسی در انتخابات ایران یک بار دیگر تجلی یافت، رئیس جمهور آمریکا به عربستان رفت و کشورهایی که حامی تروریسم هستند و بویی از دموکراسی نبردند را مورد تفقد و حمایت قرار داد و به ایران حمله می کردند، گفت: لازم بود ملت ایران یک بار دیگر مانور قدرت را نشان دهد و به لطف خدا شاهد انتخاباتی بسیار خوب در کشور بودیم.

وی تصریح کرد: در شرایط کاملا آزاد، قانونی و با همکاری و همدلی همه مسئولین در عرصه نظارت و اجرا در انتخابات خلق حماسه جدید شد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه اولویت دولت در ۴ سال پیش رو تولید، اشتغال، وحدت و همدلی در کشور خواهد بود، گفت: در عرصه سیاست داخلی باید روی وحدت و همدلی تاکید داشته باشیم تا انسجام ملی موجب شود اقتدار ملی ما افزایش یابد.

همه دستگاه ها باید پای کار بیایند

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید با رشد تولید، ایجاد اشتغال و تامین منابع لازم بتوانیم پایه های قدرت ملی را در حوزه اقتصاد محکم کنیم، گفت: فعلا موضوع کشور ما اقتصاد، تولید و اشتغال است و باید تلاش کنیم این مقوله و موضع به عنوان اولویت یک دولت و کشور در دستور کار باشد.

وی بیان داشت: تاکید می کنم معنای دولت را به عنوان همه دستگاه های اجرایی حاکمیت می دانیم، مجلس، نمایندگان، قوه قضاییه و سایر دستگاه ها باید پای کار بیایند و مردم محور اصلی فعالیت بوده و با بسیج مردم، برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های مردم در حوزه های مختلف عرصه های مختلف را فعال کنیم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه نگاه ما به مسئله اقتصاد نگاه دینی و ارزشی است، ما در چهارچوب یک نظام مقدس مبتنی بر آموزه های دینی و الهی است زندگی می کنیم و این انقلاب را میراث شهدا می دانیم، پس باید از موضوع و منظر توحیدی به مسئله کار نگاه کنیم، افزود: اگر اندیشه ما از جایگاه تفکر توحیدی باشد تمام تلاش ما عبادت خواهد بود، در این صورت رقابت و اختلاف و انشقاق میان افراد از بین می رود، چون همه در یک مسیر سیر می کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه به عنوان انسان های موحد معتقدیم انسان با خدا، طبیعت، خود و جامعه ارتباط دارد و در مقابل این روابط مسئولیم و مسئولیت مان از همان نگاه ارزشی برخواسته است، من مسئولیتم بالاتر است و باید پاسخگوی بیشتری باشم؛ اظهار داشت: بین ما و خدا رابطه رازقیت نیز وجود دارد، به عنوان کسانی که از مجراهای خدا هستیم و به عنوان مسئولین نظام بخشی از رزق خدا توسط ما برای مردم انجام می شود؛ خدا از مجاری خود رزق را به مردم می رساند، همه ما با مسئولیتی که داریم یکی از مجاری رساندن رزق خدا به مردم هستیم.

وی تصریح کرد: اگر در جامعه فقر باشد و به خاطر فقر جنایت ایجاد شود مسئولیم و باید پاسخ بدهیم.

آنچه می تواند استعدادها را در لرستان فعال کند، مدیریت است

وزیر کشور با بیان اینکه انسان رابطه عبودیت با خدا نیز دارد، بنابراین برای تنظیم رابطه خود با دیگران نیاز نیست مجیز بگوییم، بندگی و عبد یک جا را پذیرفته ایم و نمی توانیم عبد کسی دیگری باشیم، البته بندگی ما نسبت به خدا عین آزادی است، یادآور شد: امروز همه دلسوزان جامعه توقع دارند الگوی خوب اقتصادی ارائه دهیم، استعدادهای خوبی داریم و لرستان ظرفیت بالایی دارد، همه ظرفیت ها و منابع آب و خاک در لرستان موجود است و در حوزه مدیریت بهترین و قوی ترین مدیران را دارید.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه سرمایه های بسیار زیادی در لرستان وجود دارد و آنچه می تواند استعدادها را فعال کند مدیریت است، مدیریت این کار به عهده همه مدیران است، افزود: باید نگاه من و شما این باشد که به مردم خدمت کنیم و مردم را نیز وارد کار کنیم، باید پس انداز و زحمت و کار و تلاش را فرهنگ جامعه کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم ولی نعمت ما هستند و ظرفیت دارند، باید تلاش کنیم مردم را سخت کوش تر و پر تلاش تر کنیم، اگر این کار را کردیم موفق می شویم، گفت: مردم هم واقعا همراه هستند، رابطه مردم با ما رابطه اعتقادی است، آنجا که رابطه مبتنی بر قدرت است هماهنگی سخت است، مردم ما با حاکمیت رابطه دلی و اعتقادی دارند؛ باید از این ظرفیت در همه جا استفاده کنیم از جمله در تولید و اقتصاد.

وزیر کشور با بیان اینکه با دیوار بستن و سد بستن نمی توان الگوی اقتصادی را محقق کرد، آن وقت خودمان در مقابل سد ها می مانیم، اگر وارد بازارها نشویم خفه می شویم، تصریح کرد: مدیران حتما باید با پیوند عمیق علم و بازار اقتصاد شکوفا را محقق کنند؛ با دنیایی رقابت می کنید که علم لحظه به لحظه جلو می رود و تکنولوژی جلو می رود، این وظیفه مسئولین است چون مردم ما را جلو انداختند و به ما رای دادند و اعتماد کردند.

منتظر بودجه های دولتی نباشیم

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه اگر به دنبال ایجاد شرایط مطلوب رقابتی نباشیم نمی توانیم موفق باشیم، افزود: در یک سال گذشته حرکت خوبی کرده ایم با توجه به محدودیت ها قابل قبول است، اما در لرستان جهش نکردیم، لرستان با روش حرکت در شرایط و بستر موجود نمی تواند بیکاری و اشتغال را حل و رونق اقتصادی را مهیا و محقق کند؛ لرستان و ایران باید جهش کند، عقب افتادگی ما خیلی زیاد است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل را برای کسانیکه امسال به بازار می رسند ایجاد کنیم نسبت به آنهایی که وارد بازار می شوند  ۳۰۰ هزار تا و نسبت به انباشت گذشته  ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تا کمبود شغل داریم، گفت: آثار بیکاری در جامعه معلوم است چه است و گناه این ها به گردن ما خواهد بود.

وزیر کشور با بیان اینکه تجربه یک سال گذشته نشان می دهد استان خوب کار کرد و همه مدیران تلاش خود را انجام دادند، به بخش خصوصی احترام گذاشتیم، کارهای مانده شده را سرعت دادیم، در عرصه ملی به دنبال سرمایه گذاری و جذب سرمایه رفتیم؛ از استاندار و دستگاه های اجرایی انتظار دارم تجربه سال ۹۵ را در ۹۶ برای جهش عملیاتی کنید.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه نباید منتظر بودجه های دولتی باشیم، باید به طرف سرمایه های مردم، صرفه جویی و سرمایه خارجی برویم، این امر با ۷ تا ۸ ساعت کار در روز درست نمی شود و شب و روز دنبال راه حل باشید، افزود: هیچ مشکلی را خدا لاینحل نگذاشته است و ما به عنوان اشرف مخلوقات قدرت خدا را در خود داریم می توانیم مشکلات را حل کنیم، به شرط آنکه بخواهیم.

وی یادآور شد: این را تنبلی ذهنی می دانم اگر فکر کنیم مشکلات قابل حل نیست.

در ضمن در این جلسه وزیر کشور با اشاره به اینکه در جلسه اخیر دولت گزارشی در رابطه با تجمع ها و اعتراضات مردمی در رابطه با موسسات مالی از جمله بانک آرمان ارائه دادم، اظهار داشت: دلایل مشکلات این موسسات هم کاملا روشن است، این موسسات یا مجوز ندارند و یا بد مدیریت شده اند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور دستور دادند کمیته ای به ریاست بانک مرکزی و با حضور وزیر کشور، وزیر اقتصاد، نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای پیگیری موضوع و بررسی مسائل مالی بانک آرمان تشکیل شود و مسئله به سرعت حل شود، تصریح کرد: این تجربه را در دو موضوع دیگر داشته ایم و در حل آنها نیز موفق شده ایم، یکی موضوع «پدیده» و دیگری موسسه «میزان».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار