رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: ‌اصلاح طلبان یک راهبرد ملی را برای همراهی با دولت طراحی کرده اند و در این مسیر گام بر می دارند.
کد خبر: ۴۵۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 13 July 2017
«محمدرضا عارف» روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با منتخبین اصلاح طلب شوراهای اسلامی شهر و روستای کل کشور در تالار مجموعه ورزشی تلاش در مرکز تهران گفت: همراهی، ‌هماهنگی و همدلی با جریان اصلاحات رمز موفقیت دولت دوازدهم است و گفتمان اصلاحات در این مسیر هیچ مطالبه شخصی ندارد.


وی گفت: در سال 92 حرف و حدیث هایی در مورد نقش جریان اصلاحات در پیروزی آقای روحانی وجود داشت که به نظر من در این پیروزی هیچ شبهه‌ ای وجود ندارد، باید توجه داشت که عده ای وظیفه شرعی شان شبهه انگیزی است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در انتخابات اردیبهشت ماه جاری نیز هیچ شکی نیست که پیروزی آقای روحانی در نتیجه حضور موثر جریان اصلاحات شکل گرفته است.


رئیس فراکسیون امید مجلس افزود: تک تک نمایندگان این فراکسیون در هرجایی که لازم بود حضور پیدا کردند و ما واقعا شرمنده آنها هستیم. بعضی از نمایندگان فراکسیون امید بیش از 40 سخنرانی کردند.


عارف گفت: ما از رئیس جمهوری منتخب خواهش می کنیم در آستانه تشکیل دولت دوازدهم به سرمایه ای که پشت ایشان بوده توجه کنند.


رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه در چهار سال گذشته بارها گفته شد که اصلاح طلبان سهم خواهی نمی کنند، گفت: سهم خواهی نکردن با تعامل و مشورت برای پاسخگویی به مطالبات مردم فرق می کند.


عارف تصریح کرد: انتظار است که رئیس جمهوری منتخب ملت برای تشکیل کابینه خود با شورای عالی اصلاحات مشورت و هم فکری کند.


وی ادامه داد: همچنین انتظار است رئیس جمهوری منتخب به نظرات شورای عالی اصلاحات توجه کند چرا که یک هدف، مسئولیت و مسیر مشترک داریم و پیروزی دولت در پاسخ به مطالبات مردم است.


رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: راهبری اصلی ما حفظ این روند است چرا که ما سه گام را درست برداشته ایم، باید گام چهارم را با استحکام بیشتری برداریم.


وی گفت: اصل حفظ انسجام است، اگر با هم باشیم پیروز می ‌شویم، قبل از سال 92 را یادآوری می‌ کنم، فضا یادتان هست، نگذاریم برگردیم. سال 98 و 1400 برای ما مهم است.
رئیس فراکسیون امید مجلس به انتقادات از شورای اسلامی جدید شهر اشاره کرد و گفت: استراتژی ما این بود که تمامی کرسی ‌ها را به دست بیاوریم، این بیست و یک نفر افراد برجسته ‌ای هستند و ما تلاش کردیم سهمیه ‌ای برای زنان و جوانان هم بگذاریم.


رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌ طلبان تاکید کرد: انگیزه برخی رسانه ‌ها در هجمه به شورای عالی برای ما مشخص است، امیدوارم مجبور نباشیم روزی این انگیزه‌ ها را بازگو کنیم.
عارف ادامه داد: ما اصرار داشتیم نگاه تخصصی در لیست باشد و وقتی به تک‌ تک افراد لیست نگاه می ‌کنیم به آن افتخار می‌ کنیم. رمز ماندگاری ما اخلاق و سکوت است و جواب هم گرفتیم. 


وی افزود: البته در جاهایی هم باید روشنگری کرد. کشاندن مسائل به رسانه‌ها چه دلیلی دارد همه می‌ توانند مسائل را بیان کنند، اما لزومی ندارد.


رئیس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه باید از 21 نفر حمایت کنیم، گفت: باید نشان دهیم که مردم درست تصمیم گرفته اند. آنچه امروز مردم از ما می ‌خواهند این است که اگر در سه نهاد حضور داریم موثر باشیم، بنا نیست کسی دخالت در کار شورا کند.


عارف گفت: انتخابات مهم بعدی اسفند 98 است و باید درست حرکت کنیم. خواهش ما از شورای استان‌ ها تلاش برای حفظ انسجام است. این انسجام ما را به پیروزی می ‌رساند. به شورای شهر هم توصیه می ‌کنیم که به صورت ادواری این جلسات را ادامه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار