صبح امروز وزیر کشور از مجتمع کشت و صنعت دیدار کرد و سپس در مراسم افتتاح پل های هاشم زاده شرکت نمود و در ادامه بهره برداری گلخانه دیناروند را کلید زد.
کد خبر: ۴۵۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 13 July 2017
وزیر کشور صبح امروز پس از استقبال رسمی از سوی استاندار لرستان؛ جهت بازدید از مجتمع کشت و صنعت در این محل حضور پیدا کرد. در این بازدید وزیر کشور در جریان پیشرفت کاری بخش های مختلف این مجتمع قرار گرفت. 

افتتاح پل های هاشم زاده خرم آباد بخش دیگری از سفر رحمانی فضلی بود که در آیین افتتاح این پل ها شهردار خرم آباد بیان کردند: در سایه تلاش مسوولان اقدامات عمرانی در خور توجه و ماندگاری در شهرستان خرم‎آباد اجرایی شده است.

یحیی عیدی بیرانوند در این برنامه از افزایش 2 برابری سرانه فضای سبز شهری در خرم‎آباد خبر و ادامه داد: همچنین تا 20 روز آینده پایانه مسافربری برون استانی شهرستان خرم‎آباد با صرف اعتبار 6 میلیارد تومانی به بهره‎‎برداری می‎رسد.

وی اظهار کرد: از سویی 128 هکتار به مساحت فضای سبز خرم‎آباد افزوده شده و این میزان به 238 هکتار افزایش یافته است، البته توسعه مبلمان شهری در این شهرستان‎ همچنان در دستور کار قرار دارد.

شهردار خرم‎آباد با اشاره به اینکه این شهرستان در زمینه پیاده‎ روسازی رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است، تاکید کرد: اجرای آسفالت و دیگر اقدامات عمرانی انجام شده نیز در مجموع رضایت‎مندی شهروندان را به دنبال داشته است.

عیدی بیرانوند در خصوص تکمیل و بهره‎برداری از پل‎‎های نیمه کاره در خرم‎آباد گفت: با افتتاح پل‎های هاشم‎زاده و تکمیل دیگر پل‎های نیمه کاره در خرم‎آباد خدمات قابل توجهی در این حوزه به شهروندان ارائه و رضایت نسبی آنها جلب شده است.

در ادامه این مراسم مهندس بازوند استاندار لرستان اظهار کرد: پل‎های هاشم‎زاده از زیرساخت‎های راه کشور محسوب می‎شوند که به همت این خیر ساخته شده‎اند.

استاندار عنوان کرد: این خیر سال 92 تمایل خود را برای مشارکت در توسعه شهرستان خرم‎آباد اعلام کرد و با صرف اعتبار 12 میلیارد تومانی به منظور احداث پل‎های هاشم‎زاده منشا خیر و برکت شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در شهرهای مختلف از رودخانه‎ها به عنوان فرصت‎هایی برای توسعه استفاده می‎شود، بیان کرد: این در حالی بود که این فرصت خرم‎آباد به معضلی برای این شهر تبدیل شده بود.

بازوند خاطر نشان کرد: در شهر خرم‎آباد 6 پل موقت غیر کارشناسی وجود داشت که مشکلاتی را برای شهروندان این شهرستان ایجاد کرده بود، اما اکنون 4 پل در خرم‎آباد احداث شده است و احداث دو پل دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

 وی با تاکید بر اینکه شهروندان لرستانی باید به رودخانه‎ها به عنوان فرصت‎هایی برای استان لرستان نگاه کنند، تاکید کرد: طرح ساماندهی رودخانه خرم‎آباد در مرحله اول در شورای عالی شهرسازی تصویب و ابلاغ شده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: پیش‎بینی‎ می‎شود که اعتبار250 میلیارد تومانی برای ساماندهی رودخانه خرم‎آباد سرمایه‎گذاری شود.

در ادامه برنامه امروز صبح وزیر کشور گلخانه دیناروند لرستان به بهره‌برداری رسید.
احداث این گلخانه از سال 84 و با هدف رونق کشت‎های گلخانه‎ای کلید خورد، اما حدود 10 سال راکد ماند و پس از آن با پیگیری‎های مجدانه مسوولان احیاء‌شده و به بهره‎برداری رسید.

گلخانه دیناروند در زمینی به مساحت 32 هکتار امروز با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسید.

در حاشیه آئین واگذاری و بهره‎برداری از 55 واحد تولیدی در گلخانه دیناروند لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید با گرایش به سمت توسعه کشت‎های صنعتی علاوه بر تامین مصارف داخلی، به دنبال حضور در بازارهای خارجی باشیم.

وی احداث گلخانه دیناروند لرستان را گام بسیار خوبی در توسعه کشت‎های صنعتی و گلخانه‎ای برشمرد و تاکید کرد: در این گلخانه‎ها در هر هکتار حدود 200 تن محصول به بهره‎برداری می‎رسد، حال آنکه در کشت سنتی میزان برداشت محصول در هر هکتار 30 تا 50 تن است.

وزیر کشور عنوان کرد: کاهش محسوس مصرف آب، افزایش تولید محصول و مناسب بودن قیمت تمام شده آن در کنار بهره‎وری بسیار بالا از مزایای کشت محصولات صنعتی و گلخانه‎ای است، بر این اساس باید هر چه بیشتر در جهت ترویج و توسعه این نوع کشت‎ها حرکت کنیم.

رحمانی تصریح کرد: مشارکت فارغ‎التحصیلان رشته‎های کشاورزی در کشت محصولات در گلخانه دیناروند لرستان و فعالیت موفقیت‎آمیز آنها موجب خوشحالی بیش از حد شده است.

وی با اشاره به محدودیت‎های موجود در حوزه آب و خاک در کشور تاکید کرد: بر این اساس باید در سایه حمایت‎های دولت و با افزایش فعالیت در زمینه کشت محصولات صنعتی به دنبال بهبود کیفیت در تولید داخل و رقابت در بازارهای خارجی باشیم.

وزیر کشور بیان کرد: بنابراین باید در کنار ایفای نقش حمایتی دولت، بانک‎ها، وزارتخانه‎ها و دستگاه‎ها مسوولان دیگر نقش و سهم خود را در توسعه کشت محصولات صنعتی و گلخانه‎ای ایفا کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار