دلایل رکود و کندی پیشرفت پروژه ۲۰ ساله و افسانه ای آزادراه تهران شمال اعلام شد.
کد خبر: ۴۵۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶ 10 July 2017
به گزارش تسنیم، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ در حال حاضر مشاوران و پیمانکاران حاضر در آزادراه تهران- شمال ایرانی هستند و مهمترین منطقه این پروژه تنها در 2سال و نیم گذشته 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که نشان از توان فنی و مهندسی بالای ایران در صنعت راهسازی دارد.


خیراله خادمی افزود : آزادراه تهران- شمال بزرگترین پروژه عمرانی کشور است و از لحاظ حجم، نوع کار و پیچیدگی‌های اجرا در کشور نمونه دیگری ندارد که بخشی از تاخیر‌های اجرایی ناشی از همین موضوع است.


مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص پیچیدگی‌های اجرای این آزادراه خاطر‌نشان کرد:‌ عبور از البرز یکی از سخت‌ترین و دشوارترین کارهای مهندسی است، سازند‌ زمین‌شناسی ویژه در مسیر، ریزش‌های متعدد در حین عملیات اجرایی به ویژه در حفر تونل‌ها پیشرفت پروژه را با مشکلاتی رو‌به رو کرد.


وی تاکید کرد: اجرای بسیاری از سازه‌های این پروژه برای اولین بار انجام می‌شود که تجربه جدیدی در صنعت کشور است.


معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: 50 درصد طول منطقه یک این آزادراه از تونل و3 کیلومتر پل‌های عظیم و بخشی نیز از دیواره‌های حایل تشکیل شده است و احداث آنها با روش‌های خاص نشان از توان فنی و مهندسی بالای کشور در صنعت راهسازی دارد.


خادمی اظهار داشت: در حال حاضر مشاوران و پیمانکاران آزادراه تهران- شمال ایرانی هستند و با فعال شدن 6 پیمانکار ایرانی این پروژه از رکود خارج شد. در حالی که طی 17


سال گذشته با حضور پیمانکار چینی پیشرفت فیزیکی منطقه یک 30 درصد بود، این رقم در 2سال و نیم گذشته با توان فنی و مهندسی کشور به85 درصد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار