کشورهای گروه بیست به جز آمریکا در بیانیه پایانی خود بر این موضوع تأکید کردند که توافقنامه آب و هوایی پاریس غیرقابل تجدید نظر است.
کد خبر: ۴۵۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 09 July 2017
به گزارش العالم، بروز این اختلاف میان آمریکا و سایر کشورهای گروه بیست درباره مسأله آب و هوا در بیانیه پایانی اجلاس در هامبورگ آلمان خبرساز شد.
 
در بیانیه پایانی این اجلاس آمده است که آمریکا قصد دارد از معاهده پاریس خارج شود اما بقیه کشورهای گروه تأکید کردند که به معاهده پایبند هستند و در آن تجدید نظر نخواهند کرد.
  
هرچند رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد کشورش از معاهده آب و هوای پاریس خارج می شود و انعکاس این موضوع در بیانیه پایانی، اقدامی غیرمعمول است؛ اما این بیانیه همچنین تصریح کرد که آمریکا بر پایبندی به راهکاری جهانی برای کاهش گازهای گلخانه ای به منظو حمایت از رشد اقتصادی و تأمین امنیت انرژی تاکید کرده است.
 
روز گذشته آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که کشورش میزبان اجلاس است در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره احتمال رسیدن به راه حل توافقی با هیأت آمریکایی گفت: نمی توانم امروز به طور قطعی بگویم. ما دائما در حال مذاکره ایم و گزینه های مختلفی هستند که باید مورد بررسی قرار بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار