با نزدیک شدن به پایان عمر دولت یازدهم، گمانه زنی‌ها درباره اعضای کابینه دولت آینده به اوج خود رسیده و اخباری هم مبنی بر حضور وزرای زن در دولت دوازدهم به گوش می‌رسد. اخیرا معاون زنان ریاست جمهوری اعلام کرد تلاش می‌کند تا دو ـ سه وزیر زن به مجلس معرفی شوند. در این میان نام «الهام امین‌زاده» و «شهیندخت مولاوردی» در فهرست احتمالی کابینه نیز به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۴۴۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 23 June 2017
به گزارش ایسنا، الهام امین زاده در پاسخ به اینکه احتمال معرفی اش به مجلس به عنوان وزیر آموزش و پرورش تا چه اندازه جدی است؟ اظهار کرد: نه کم، نه زیاد؛ این موضوع به طور تلویحی مطرح شده است.


وی افزود: رییس جمهور اعلام کرده است چینش کابینه را بعد از ماه مبارک رمضان انجام می‌دهند. رسانه‌ها گمانه زنی‌هایی درباره تغییر کابینه کرده‌اند ولی جایی برای هیچ کس مشخص نشده و وزرای فعلی هم نمی‌دانند حضورشان تا چند درصد حتمی است.


دستیار ویژه رییس جمهور در امور شهروندی درباره حضور زنان در کابینه اظهار کرد: در دولت یازدهم به غیر از معاونت زنان، مدیران بخش حقوقی، محیط زیست و میراث فرهنگی زن بودند، اما برای دولت دوازدهم این تصمیم وجود دارد که گزینه‌های زن را برای وزارت‌خانه‌ها برای رای اعتماد به مجلس معرفی کنند که برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و دادگستری محتمل تر است.


شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان رییس جمهور نیز درباره حضور زنان در کابینه و معرفی‌اش به عنوان وزیر آموزش و پرورش گفت: اجازه بدهید درباره حضور زنان در کابینه صحبت نکنیم زیرا حساسیت ایجاد می‌شود. درباره تعداد زنان کابینه دولت دوازدهم و حضور بنده در وزارت اموزش و پرورش هم هنوز چیزی معلوم نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار