رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: برای 30 مدیر دستگاه‌های اجرایی استان لرستان به دلیل تخلفات انتخاباتی پرونده تشکیل شده است.
کد خبر: ۴۴۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 21 June 2017
جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان بیان داشت: حادثه تروریستی 7 تیر هیچ خدشه‌ای در عزم و اراده مردم ایران وارد نکرد. 

وی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، افزود: این هفته فرصتی است تا عملکرد قوه قضاییه را به مردم بگوییم. 

رئیس کل دادگستری لرستان بیان داشت: با وجود التهابات شدید سیاسی انتخابات در لرستان با مشارکت حداکثری همراه بود و نقش اصحاب رسانه در این راستا بسیار مهم بوده است. 

وی به عملکرد دادگستری لرستان اشاره و بیان داشت: در سال 95 در مجموع 137 هزار پرونده وارد دادگستری لرستان شد و تقریبا به همین مقدار مختومه شد که نسبت به سال قبل 3 درصد میزان پرونده‌های مختومه بیشتر است. 

این مسئول اظهار کرد: ورود پرونده به دادگستری لرستان نسبت به میانگین کشوری کمتر بوده و اعتراضات به احکام دادگاه‌های بدوی 17 درصد است. 

بدری با بیان اینکه 70 درصد پرونده‌های ارجاع شده به دادگاه تجدید نظر تایید شده‌اند، اظهار داشت: برخی قوانین که در مجلس تصویب می‌شود ابهامات زیادی دارند که باید اقدامات لازم برای تعیین و تکلیف این موضوع در دستور کارر  قرار گیرد. 

رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه با اشاره به کشف 3 هزار و 600 کیلو مواد مخدر در لرستان، عنوان کرد: بیش از 99 درصد متهمین دستگیر شدند. 

وی گفت: در لرستان سلاح در اختیار افراد زیادی است و سال گذشته هزار و 777 سلاح در استان کشف شد. 

این مسئول افزود: در بحث تصادفات سال گذشته 9 هزار و 500 پرونده فوتی و جرحی داشتیم که متاسفانه 461 نفر جان خود را از دست داده‌اند. 

بدری بیان کرد: سال گذشته 60 پرونده قتل عمد در استان داشتیم که البته آمار رو به رشد گذشته متوقف شده است، همچنین در بحث جلوگیری از تجاوز به اراضی دولتی سال گذشته اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.  

وی ادامه داد: وضع صنعت در لرستان و کشور خوب نیست و بسیاری از صنایع در شهرک‌های صنعتی در حال ورشکستگی هستند و در این راستا کمیته حمایت قضایی تشکیل شده و در حال برداشتن موانع موجود هستیم.، البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که صاحبان صنایع مقصر نیستند بلکه شرایط سختی بر آنها تحمیل شده که باعث شده توان رقابت را نداشته باشند. 

این مسئول در ادامه با اشاره به وضعیت زیرگذر بهارستان، گفت:دادستان و اداره بازرسی را برای بررسی این موضوع مامور کرده و شورا، شهرداری و دستگاه‌های مرتبط را احضار و دلایل توقف این پروژه را از آنها خواستیم. 

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: پروژه‌هایی که برای مردم تاثیر دارد باید از سوی دستگاه‌های اجرایی اجرا شوند و نباید بدون در نظر گرفتن اعتبار پروژه را شروع کرد. 

بدری گفت: وظیفه بانک مرکزی نظارت بر موسسات بوده و باید بر عملکرد آنها نظارت دقیقی داشته باشند تا برای مردم مشکل ایجاد نشود، اکنون 4 هزار نفر در یکی از این موسسات بانکی در لرستان سپرده‌گذاری کرده‌اند. 

وی ادامه داد: زمین‌های کشاورزی یکی از مناطق خرم‌آباد قطعه بندی و تغییر کاربری داده شده و اگر جلوگیری نشود سود بادآورده‌ای به این افراد سودجو می‌رسد، تاکنون دستگاه قضایی در برخورد با تخلفاتی همچون تغییر کاربری‌ها بیش از توان خود کار کرده است. 

این مسئول عنوان کرد: در بحث تخلفات انتخاباتی در مجموع 30 مورد گزارش داده شد که بیشتر این گزارش‌ها در مورد مسئولان دستگاه‌های اجرایی بوده که برای 30 مدیر اجرایی تشکیل پرونده شده و این تخلفات به موقع اطلاع رسانی می‌شود و افراد متخلف در هر رده‌ای باشند با آن‌ها برخورد خواهد شد. 

رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد:دستگاه قضا هرگز کار سیاسی نکرده و با رعایت بی‌طرفی به دور از جنجال به تخلفات رسیدگی می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار