رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اقدامات تروریستی اخیر برای انحراف اذهان عمومی از مسأله فلسطین است، تأکید کرد: جمهوری اسلامی مسأله فلسطین را زنده نگاه می دارد.
کد خبر: ۴۴۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷ 20 June 2017
نشست ریاست مجلس شورای اسلامی با سفرای کشورهای اسلامی در تهران و در آستانه روز قدس، عصر دیروز(دوشنبه، 29 خردادماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بروجردی: تحرکات تروریستی اخیر برای انحراف اذهان از مسأله فلسطین است

در ابتدای این جلسه علاءالدین بروجردی طی اظهاراتی گفت: در بسیاری کشورهای اسلامی شاهد تنش هستیم در حالی که انتظار داشتیم در ماه مبارک رمضان، اقدامات خشونت آمیز متوقف شود اما ادامه پیدا کرد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه پدیده شوم تروریسم در کشورهای اسلامی را جدی دانست و افزود: در همین راستا عزم جمهوری اسلامی نیز برای مقابله با این پدیده شوم جدی است.

وی با اشاره به حادثه تروریستی گذشته در مجلس عنوان کرد: شب گذشته اقدام قاطعی از سوی جمهوری اسلامی صورت گرفت که پیام روشن آن مقابله با پدیده تروریسم بود که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هماهنگی دولت سوریه آن را به انجام رساند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تمامی تحرکات تروریستی اخیر برای انحراف اذهان عمومی از مسأله فلسطین است اما جمهوری اسلامی این موضوع را زنده نگاه می دارد.

سفیر فلسطین در تهران: کشورهای مسلمان در حالی اسلحه به سمت یکدیگر گرفته‌اند که دشمن واقعی آزادانه قدم می‌زند

صلاح زواوی نیز در ادامه این نشست ضمن تبریک روز قدس و محکوم کردن حوادث تروریستی اخیر در تهران گفت: تعرض به مرقد امام(ره) روح ما را جریحه دار کرد چرا که ایشان صرفا متعلق به ایران نبودند همچنین حمله به مجلس شورای اسلامی اقدامی محکوم و مذبوحانه است که برای جان باختگان آرزوی رحمت می کنیم.

سفیر فلسطین در تهران در ادامه با تأکید بر اینکه در دین اسلام هیچ کس بر دیگری برتری ندارد مگر به واسطه تقوا، عنوان کرد: امروز بار دیگر تجربه گذشته تکرار می شود و کشورهای مسلمان به سمت یکدیگر اسلحه گرفته اند در حالی که دشمن واقعی آزادانه قدم می زند و علیه ما اقدام می کند.

وی در ادامه به برنامه ای اشاره کرد که صهیونیست ها برای چند دسته کردن کشورهای اسلامی و از بین بردن نژاد فلسطینی دارند و اظهار داشت: مایلیم رئیس مجلس شورای اسلامی اتحادیه بین المجالس را در جریان این برنامه ها قرار دهد.

سفیر فلسطین همچنین بیان کرد: پروژه آینده فلسطین، ادامه انتفاضه و مقاومت بوده و اصرار به بازگشت وجب به وجب خاک فلسطین داریم که در این مسیر باید از هرگونه جنگ عبس دور شد و لازم است شمشیر مسلمانان علیه دشمنان اسلام باشد نه به سمت یکدیگر.

سفیر سوریه: پیروزی‌های جبهه مقاومت داعش را عصبانی کرده است/ حمله موشکی ایران علیه تروریست‌ها در سوریه پیامی علیه آمریکا داشت

عدنان حسن نیز به عنوان سخنران بعدی جلسه اقدامات تروریستی اخیر در ایران را نتیجه شکست مفتضحانه تروریست ها در منطقه دانست و گفت: پیروزی های جبهه مقاومت در سوریه و عراق داعشی ها را عصبانی کرد.

سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران ادامه داد: امروز نیروهای مبارز علیه تروریسم 25 کیلومتر وارد مرزهای سوریه شده اند و همین موضوعات داعش را عصبانی کرد.

وی افزود: اصابت دقیق موشک های ایرانی به مواضع تروریست ها در سوریه که هماهنگ با ارتش سوریه بود حاوی پیام هایی علیه آمریکا بود که حتی جنگنده سوریه که قصد بمباران مواضع داعش داشت را مورد هدف قرار دادند.

سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران در پایان تصریح کرد: موضوع فلسطین هیچ گاه فراموش نمی شود و چنانچه سازمان ملل منتشر کرد هماهنگی های نظامی میان تکفیری ها و اسرائیلی ها وجود دارد در حالی که جمهوری اسلامی ایران همواره با هرگونه تجاوز مخالف بوده است.

سفیر عراق: جمهوری اسلامی مانع فروریختن دیوار عراق و تجزیه منطقه شد

راجح صابر عبود الموسوی نیز به عنوان آخرین سفیری که در این نشست به ایراد مطالبی پرداخت، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر و با اشاره به قرارگیری در آستانه روز جهانی قدس گفت: روز قدس پیام رسای امام(ره) به امت ها بود که برای تمام مسلمین قرار گرفت.

سفیر عراق در تهران با تأکید بر اینکه امت اسلام قدس را هیچ گاه فراموش نمی کنند، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی غاصب قصد ایجاد خلل در وحدت مسلمانان دارد در حالی که ما با هم متحد هستیم.

وی ادامه داد: از موضع گیری های جمهوری اسلامی در قبال عراق تشکر می کنیم که مانع فروریختن دیوار عراق و ایجاد هرج و مرج در منطقه شد.

سفیر عراق در تهران در پایان جمهوری اسلامی را مانعی برای تجزیه منطقه دانست و خاطرنشان کرد: عراق خواهان گفت و گو برای حل مشکلات منطقه است که در همین زمینه حیدر العبادی فردا با هدف تقویت روابط در رأس هیأتی بلندپایه به ایران سفر خواهد کرد./




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار