کارشناس مسئول امور بانوان آموزش و پرورش لرستان از اجرای 5 طرح بشری، مشکات، آموزش حقوق و تکالیف دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه، بهبود وضعیت بهداشتی دانش آموزان دختر مراکز شبانه روزی و دانش افزایی و توانمند سازی زنان فرهنگی سرپرست خانوار خبر داد.
کد خبر: ۴۴۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 18 June 2017
 فریبا گله دار کارشناس مسئول امور بانوان آموزش و پرورش لرستان با اعلام خبر اجرای 5 طرح ملی افزود : با هدف برقراری عدالت در زمینه دسترسی به امکانات بهداشتی، ارتقای سلامت و افزایش سطح انگیزش دانش آموزان دختر مناطق محروم، ارتقای مهارت های ارتباطی دانش آموزان و والدین و همچنین ارتقای آگاهی دختران درباره احکام ویژه مربوط به آنان2طرح ملی بشری و مشکات در مدارس شبانه روزی و مناطق محروم لرستان برگزار شد. 

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در امور بانوان با اشاره به اینکه 600دانش آموز دختر در دوره متوسطه اول تحت پوشش طرح بشری قرار گرفتند که در مناطق محروم مشغول به تحصیل هستند. افزود : با وجود ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها نسبت به مسائل بلوغ جسمی و جنسی دختران، اما همچنان برخی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه به ویژه در مناطق محروم آمادگی مواجه شدن با نشانه‌های بلوغ را ندارند و این دوره حساس نوجوانی برای آن‌ها تبدیل به فرایندی ناخوشایند می‌شود و در این طرح تلاش می شود تا دانش آموزان با شناخت و آگاهی بهتر با دوران بلوغ آشنا شوند.

وی در ادامه به اجرای طرح مشکات در مدارس دخترانه دوره دوم متوسطه اشاره کرد و گفت: سهم بانوان در نظام آموزش و پرورش نقشی ممتاز است همچنان که در عصرانقلاب نقش زنان ممتاز و موثر بوده است.

گله دار در تشریح طرح تقویت شیوه مهارت های زندگی ”مشکات”عنوان کرد: این طرح، والدین، دانش آموز و مربیان را تحت پوشش قرار میدهد و 11هزارو 500 دانش آموز به همراه والدین آنان جامعه هدف این طرح هستند که در این خصوص آموزشهای لازم به عوامل اجرایی مدارس تحت پوشش هم داده شده است.

وی در ادامه اولویت های آموزش و پروش لرستان را در حوزه ی زنان و دختران بهبود و ارتقاء نقش بانوان، رفع محرومیت زدایی در طرح توسعه ی پایدار ،بهره مندی زنان و دختران دانش آموز از امکانات مناسب، تقویت باورهای دینی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب ،ارتقا ءسطح سلامت جسمی و بهداشت روانی دختران دانش آموز، توانمند سازی زنان و دختران دانش آموز در ابعاد علمی، دینی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی ذکر کرد و افزود: سهم بانوان در توسعه فرایند تعلیم و تربیت بسیار مهم و کلیدی است و باید تلاش شود تا بانوان آمادگی لازم را برای نقش آفرینی در این عرصه کسب کنند.

او به اجرای طرح بهبود وضعیت بهداشتی  دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه اشاره کرد و گفت: 218دانش آموز دوره دوم متوسطه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و در طرح 25کارگاه آموزشی ویژه دانش آموزان ، 30کارگاه آموزشی ویژه والدین و 20کارگاه آموزشی هم ویژه مربیان برگزارشد .

گله دار در پایان از توانمند سازی 150 نفر از زنان فرهنگی سرپرست خانوار خبرداد و افزود: به منظور بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار و مهارت آموزی و دانش افزایی آنان این طرح اجرایی شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار