کد خبر: ۴۴۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 17 June 2017
رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با طرح این سؤالات که خط مترویی که نه پله فرار دارد، نه هواکش دارد و نه قطار، چرا باید افتتاح شود؟ گفت: خطوط مترو مستقیماً با ایمنی و سلامتی شهروندان سر و کار دارند و لزوم تجهیز و تکمیل آنها قبل از افتتاح، ضرورتی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.


محمد حقانی با اشاره به حواشی خط 7مترو افزود: افتتاح ناقص خط ٧ مترو که نام آن را راه اندازی آزمایشی گذاشته‌اند، در واقع بازی با جان مسافران است و خطوط مترو و اشکالات و ایرادات آن نباید به قیمت جان مردم آزمایش شود.


وی گفت: نوع مدیریت موجود اشکال دارد و مشکلی که وجود دارد، این است که هر طور شده قبل از رفتن می خواهند بگویند اقدامات زیادی انجام داده‌اند، قرار بود قبل از افتتاح هر پروژه شهری، پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی، و اقتصادی آن پروژه، ارائه شود که جای این پیوست‌ها در خطوط مترو از جمله خط ٧ مترو خالی است.


رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: خط مترویی که نه پله فرار دارد، نه هواکش دارد و نه قطار، چرا باید افتتاح شود؟ خطوط مترو مستقیماً با ایمنی و سلامتی شهروندان سر و کار دارند و لزوم تجهیز و تکمیل آنها قبل از افتتاح، ضرورتی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.


مگر می شود یک بار خط، یک بار هواکش و یک بار پله فرار را افتتاح کرد؟


رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: ابهامات و سؤالات بسیاری در مورد خط ٧ مترو وجود دارد، از جمله اینکه؛ این خط با چند رام قطار راه افتاده و به چند رام قطار خواهد رسید؟ سرفاصله حرکت قطارها چند دقیقه است و به چند دقیقه خواهد رسید؟ استانداردهای ایمنی تا چه اندازه در آن رعایت شده؟ هزینه تمام شده آن تا این مرحله چقدر بوده و برای اینکه کامل شود، چقدر دیگر نیاز دارد؟ و باقی مانده خطوط و مابقی ایستگاه ها تا چه موقع به بهره‌برداری می رسند؟


حقانی گفت: خط ٧ مترو بعد از سال ها انتظار سرانجام به صورت ناقص افتتاح شده و بهره برداری از آن با تعاریفی که از یک خط متروی استاندارد وجود دارد، انطباق چندانی ندارد، مگر می شود یک بار خط را افتتاح کرد، یک بار ایستگاه‌ها، یک بار هواکش و یک بار پله فرار را افتتاح کرد؟.


وی گفت: در حالی که سایر خطوط مترو نیز فاقد قطار کافی است، چه اصراری داریم که یک خط را به صورت ناتمام با دو سه رام قطار و با تنها ٣ ساعت فعالیت بهره‌برداری کنیم و بعد بگوییم این خط آزمایشی است، به این دلیل این خط، نصفه و نیمه افتتاح شده که آن را به نام خود تمام کنیم و هزینه تکمیل آن را بر عهده شهردار بعدی بگذاریم.


خط 7 مترو باید تعطیل شود چون امنیت مردم در خطر است


حقانی در پاسخ به این پرسش که نظرش در باره اظهارات اخیر محسن هاشمی، مدیرعامل اسبق مترو مبنی بر لزوم تعطیل شدن خط 7 مترو گفت: هاشمی سابقه زیادی در صنعت مترو سازی دارد و به نوعی پدر متروی تهران محسوب می‌شود و اگر می گویند این خط باید تعطیل شود چون امنیت مردم در خطر است، حتماً حرف ایشان درست است و خط مذکور باید تعطیل شود.


رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در پایان گفت: هدف از ساخت مترو، ایمنی، سرعت و سهولت در جا به جایی شهروندان است، اعلام اینکه در خط ٧ متروی تهران ١١ برابر برج ایفل آرماتوربندی و ٣٠ برابر برج میلاد بتن ریزی شده، اساساً مقایسه این خط با برج ایفل چه دردی از مردم دوا می کند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار