امیرسرتیپ شاهین تقی‎خانی با تاکید بر اینکه نباید خدشه‎ای به اتحاد نیروهای مسلح وارد شود، هرگونه سهم خواهی در این زمینه را مردود خواند و به مردم اطمینان داد که نیروهای مسلح هوشیارانه از مرزهای کشور حراست می‎کنند و جای هیچ نگرانی نیست.
کد خبر: ۴۳۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۲ 10 June 2017
سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر آمادگی مجموعه ارتش و نیروهای مسلح برای مقابله با هر توطئه و خطری که نظام را تهدید می‎کند، اظهار داشت: این آمادگی در برخی مقاطع ارتقا می یابد و دستورات اکید دیگری هم داده می شود.

وی در پاسخ به سوالی که به نقش ارتش در کنترل حملات تروریستی روز چهارشنبه تهران اشاره داشت؛ گفت: در خصوص این حادثه تروریستی، ارتش در آماده باش کامل بود تا در صورت اعلام نیاز در محل حضور یابد.

به گفته وی، نیروهای یگان رهایی گروگان تیپ ۶۵ نوهد ارتش در آن روز در حالت آماده باش صد در صد بودند اما با حضور نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، دیگر نیاز به حضور این نیروها نبود.

تقی‎خانی خطاب به مردم و رسانه ها یادآورشد که برای مقابله با هر واقعه‎ای متناسب با حد و اندازه آن، نیروهای نظامی و انتظامی بسیج می شوند. از این رو اگر نیاز بود و حجم عملیات روز چهارشنبه گسترده‎‏تر می شد، نیروهای ارتش نیز در عملیات حضور می‎یافتند و هم‎دل با دیگر نیروهای حاضر در صحنه ماجرا را ختم می‎‏کردند. اما به لطف خدا آن غائله بی آنکه نیازی به ورود ارتش احساس شود، ختم شد.

وی با اشاره به اطلاعیه ارتش در این باره، ادامه داد: ضمن تسلیت به خانواده های شهدای این حوادث، اعلام کردیم با کمک سایر قوا در مرزها آماده‎ایم هر حرکت مذبوحانه‎ای علیه نظام را در نطفه خفه کنیم. بنا به فرموده مقام معظم رهبری، این ترقه بازی و بچه بازی‎ها، نه تنها خللی در اتحاد مردم و نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی و وزارت اطلاعات ایجاد نمی‎کند؛ بلکه منسجم تر از گذشته و دلگرم به پشتوانه ملت، امنیت کشور را بهتر از قبل برقرار خواهیم کرد.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: شاید دور از انصاف باشد که ما در چنین شرایطی دنبال سهم خواهی باشیم. ما کلیت نظام را می بینیم و امنیت کلی نظام برایمان اهمیت دارد که در راس آن رهبر معظم انقلاب حضور دارند با حضور ایشان و با کمک مردم و دستگاه‎های امنیتی و اطلاعاتی، عقبه این عملیات تروریستی در حال شناسایی است و انشالله نسل آنها سرنگون خواهدشد.

معاون فرهنگی ارتش، در پاسخ به اینکه آیا پس از حوادث تروریستی در پایتخت، تدابیر امنیتی در مرزها از سوی ارتش تشدید شده است یا خیر؟، با ارائه این اطمینان به مردم که مجموعه نیروهای مسلح هوشیارانه از مرزها حراست می‎کنند، تاکید کرد: سطح این اتفاق آنقدر کوچک بود که نباید دغدغه ای برای مردم در مرزهای کشور ایجاد شود. نیروهای مسلح چه قبل از این اتفاق و چه بعد از آن، این هوشیاری را داشته و دارند. این حرکات جای نگرانی ایجاد نمی کند که نیازمند ارسال تیپ‎های ویژه برای تقویت مرزها باشیم. مرزهای کشور هوشیارانه از سوی همه نیروهای مسلح حراست می‎شوند و جای نگرانی نیست.

ارتش کانال تلگرامی ندارد

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه ارتش کانال تلگرامی رسمی ندارد، در واکنش به اینکه برخی کانال‎ها به نام ارتش فعالیت رسانه‎ای دارند، گفت: ما آنها را کانال رسمی و منتسب به ارتش نمی دانیم. به رغم اینکه از همه کانال های تلگرامی که در راستای وحدت، اتحاد و انسجام نیروهای مسلح و معرفی به جا و به حق هر یک از دستگاه‎های انتظامی و امنیتی تلاش دارند، تشکر می کنیم اما این کانال‎ها باید نهایت دقت را در چگونگی انتشار اخبار داشته باشند. چون گاهی از برخی منابع غیرموثق اطلاعاتی به مدیران این کانال‎ها می‎رسد که بی‎آنکه قصد و قرضی برای انتشار اخبار غلط داشته باشند، آن را منتشر می‎کنند. اما بعضا منابعشان موثق نیست و لازم است قبل از انتشار، اطلاعاتشان را تکمیل کنند.

تقی‎خانی ضمن احترام به کسانی که در کانال‎های تلگرامی با دلسوزی و تعصب در راستای آگاهی مردم تلاش می‎کنند خاطرنشان کرد: برای اطلاع رسانی بهتر به مردم، لازم است از منابع موثق این مطالب را منتشر کنند. اخبار عملکرد نیروها و یگان‎های ارتش نیز در پایگاه اطلاع رسانی ارتش و زیر پرتال‎های نیروی زمینی، هوایی و دریایی و پدافند هوایی مخابره می‎شود. موثق ترین و دقیق ترین منبع اطلاع رسانی قابل اتکا در این میان پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. وی در پایان بار دیگر تاکید کرد که نباید خدشه ای به وحدت و اتحاد نیروهای مسلح در کشور وارد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار