رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما تردیدی نداریم که طراح اصلی این توطئه‌ها آمریکای جنایتکار است.
کد خبر: ۴۳۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲ 09 June 2017
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران، با اشاره به اینکه هدف تروریست‌ها ورود به صحن مجلس شورای اسلامی بود، اظهار داشت: با هوشیاری نیروهای سپاه پاسداران و اقدام به‌هنگام و بستن درهای ورودی آنها به ساختمان مراجعات مردم حمله کردند.

وی با بیان اینکه این مردم بی‌گناه برای حل مشکلات خود به مجلس آمده بودند، اما تروریست‌ها به‌روی آنها رگبار بستند، گفت: ما تردیدی نداریم که طراح اصلی این توطئه‌ها آمریکای جنایتکار است.

بروجردی افزود: رئیس‌جمهور قبلی آمریکا یک بار اعلام کرد که "ما اگر می‌توانستیم تمام پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران را باز می‌کردیم"، اما نتوانستند و از این رو آنها در مصاف جمهوری اسلامی شکست خوردند و امروز از صفر تا صد این دانش در اختیار ایران اسلامی قرار دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه "ما به‌دلیل اعتقاد و فتوای مقام معظم رهبری، دانش هسته‌ای برای‌مان کاربرد نظامی ندارد"، تصریح کرد: آمریکا در این لحظه شکست خورده و عصبانی است. آمریکا از اینکه ما تنها کشوری هستیم که هیچ‌گونه مشروعیتی برای رژیم غاصب صهیونیستی قائل نیستیم و معتقدیم همه سرزمین‌های اشتغالی باید آزاد شود، از دست ما عصبانی است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا از اینکه ما به‌خلاف دوران جنگ تحمیلی که حتی یک موشک برای دفاع از خود نداشتیم، توانسته‌ایم امروز با همت فرزندان دلاور و متخصصان این مرز و بوم جزو چند کشور قدرتمند سازنده موشک باشیم، عصبانی است. آنها از اینکه ما توطئه‌های شوم آنها در عراق و سوریه را خنثی می‌کنیم، عصبانی هستند.

بروجردی با تأکید بر اینکه "آمریکا از این مسئله که رهبر معظم انقلاب اعلام کرده‌اند ما به هر کشوری که علیه رژیم صهیونیستی بجنگد، کمک می‌کنیم و  به آنها سلاح می‌دهیم"، عصبانی است، گفت: به‌قول شهید بهشتی آمریکا باید از دست ما عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد، چرا که ما این راه را ادامه خواهیم داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این شجاعت نیست که شما در برابر مردم بی‌دفاع مسلسل به دست بگیرید و به آنها حمله کنید، لذا این مسائل تأثیری در اراده فولادین نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد و ما این راه نورانی را با صلابت و اقتدار ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به بخش دیگری از حادثه تروریستی در مجلس و پاکسازی تروریست‌ها، ادامه داد: علت اینکه حضور تروریست‌ها در ساختمان مراجعات مردمی نمایندگان که خارج از مجلس است، طول کشید برای حفظ جان ده‌ها کارمندی بود که در اتاق‌ها حضور داشتند و باید با دقت عمل می‌شد، اما هر سه تروریست به درک واصل شدند.

بروجردی در پایان تأکید کرد: آمریکا بداند ملت بزرگ ایران با این حرکت‌های کودکانه مسیر نورانی خود را تغییر نخواهد داد و ما به‌فضل الهی این مسیر را ادامه می‌دهیم، همان‌طور که حضور ما در  خارج از مرزها نشان‌دهنده اقتدار ماست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار