استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت این استان بدور از هر مشکل امنیتی و تخلف سازمان یافته، گفت: مشارکت قابل توجه، امنیت کامل، رقابت عادلانه و سلامت را می توان چهار ویژگی ارزشمند انتخابات در این استان دانست.
کد خبر: ۴۳۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ 30 May 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:قربانعلی سعادت افزود: افزایش مشارکت مردم طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب از جمله مهمترین اهداف مجریان این انتخابات بود که با وجود تخریب ها و تلاش برای دلسرد کردن مردم نسبت به عملکرد دولت، به بهترین شکل ممکن از سوی مردم این استان به نمایش گذاشته شد.
وی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم مشارکت حداکثری مردم را مهمترین عامل انگیزشی در راستای حضور پرشور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت عنوان کرد و ادامه داد: با مشاهده علایمی از حضور باشکوه مردم، زمینه های لازم توسط مسئولان برگزاری انتخابات در این استان مهیا شد که از جمله مهمترین آنها، افزایش صندوق ها و شعبه های اخذ رای بود.
وی ادامه داد: برای فراهم سازی زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، بیش از سه هزار شعبه در کل کشور و افزون بر 100 شعبه در آذربایجان غربی به جمع شعبه ها اضافه شد اما با این وجود صف های طولانی در روز اخذ رای در مقابل شعبه ها قابل مشاهده بود.
استاندار آذربایجان غربی از بسیج همه امکانات برای برگزاری انتخابات پرشور توسط ستاد انتخابات آذربایجان غربی خبر داد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای بخشداران و فرمانداران، تامین دستگاه های تشخیص هویت برای همه شعبه های اخذ رای، تهیه و توزیع تعرفه های اخذ رای و استفاده از امکانات همه دستگاه های اجرایی از جمله خودروهای اداری برای حمل و نقل صندوق ها و دست اندرکاران برگزاری انتخابات، مهمترین اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.
سعادت افزود: با اهتمام ویژه مسئولان اجرایی، بازرسی، نظارت و قضایی انتخابات 29 اردیبهشت در این استان در سلامت کامل برگزار شد و برخی تخلف های جزعی و طبیعی در فضای رقابت های انتخاباتی نیز مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی با ارائه آمار مقایسه ای از حضور مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری در دوره های یازدهم و دوازدهم اضافه کرد: در دوره یازدهم یک میلیون و 407 هزار و 453 نفر معادل 67.2 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند و این رقم در دوره دوازدهم به یک میلیون و 600 هزار و 954 نفر و 68.74 درصد واجدان شرایط افزایش یافت.
وی اظهار کرد: این افزایش مشارکت با وجود تخریب دولت و رئیس جمهوری و همچنین اهانت به ارزش های جامعه بسیار قابل توجه و نتیجه دوراندیشی رهبر معظم انقلاب در جذب مشارکت حداکثری مردم بود.
وی ادامه داد: علاوه بر مشارکت قابل توجه در آذربایجان غربی، برخی دیگر از اهداف تبیین شده در انتخابات 29 اردیبهشت از جمله ایجاد زمینه برای رقابت سالم بین کاندیداهای هر دو انتخابات و همچنین سلامت برگزاری انتخابات نیز محقق شد که موفقیتی قابل توجه به شمار می رود.
استاندار آذربایجان غربی گفت: ایجاد زمینه برای رقابت عادلانه بین کاندیداها در انتخابات به حدی بود که مسئولان ستادهای حجت الاسلام رئیسی در تماس تلفنی از این فضای سالم قدردانی کردند.
سعادت در خصوص سلامت انتخابات نیز اظهار کرد: بر اساس مقایسه آمار انتخابات این دوره و دوره گذشته، میزان رای دکتر روحانی و مجموع آرا رقبای او در این استان تا حدود زیادی تکرار شده و این امر از یک سو نشان دهنده سلامت انتخابات/ برگزاری دو انتخابات با مجریان متفاوت و نتیجه یکسان/ و از سوی دیگر بیانگر این واقعیت است که افکار عمومی در این استان مهندسی نشده است.
وی تاکید کرد: هدف ما در برگزاری این انتخابات، حفظ امانتداری مد نظر مقام معظم رهبری بود که با افتخار به این مهم دست یافته ایم.
وی در خصوص برخی شبهه افکنی ها در فضای مجازی در خصوص دستکاری آرای انتخاباتی گفت: سلامت انتخابات پیش از این مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است و این شبهه از سوی طرفداران طیف ها و اقوام مختلف مطرح می شود و سندیتی ندارند.
استاندار آذربایجان غربی به تداوم بازشماری برخی از صندوق های اخذ رای در پنجمین دوره از شورای اسلامی شهر ارومیه اشاره کرد و گفت: شکایت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر ارومیه شامل هر 2 طیف داوطلبان ترک و کرد است و بازشماری با هدف کاهش خطاهای انسانی ناشی از خستگی انجام می شود.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار شد.
منبع/فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار