امسال به دلیل عدم ارائه مستندات قابل‌قبول از طرف اتحادیه قنادان همدان، هیچ‌گونه افزایش قیمتی توسط کمیته نرخ‌گذاری مصوب نشد و مقرر گردید قیمت زولبیا و بامی با همان نرخ سال ۹۵ به ازای هر کیلو زولبیا و بامیه درجه‌یک ۱۰ هزار تومان و نوع درجه‌دو ۹ هزار تومان عرضه شود.
کد خبر: ۴۳۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ 30 May 2017
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان با تاکید بر اینکه افزایش قیمت زولبیا و بامیه در همدان قانونی نیست، گفت: زولبیا و بامیه به نرخ سال ۹۵ و به ازای هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک ۱۰ هزار تومان و نوع درجه دو ۹ هزار تومان عرضه شود.

به گزارش تسنیم، آرش طاووسی اظهار داشت: نرخ گذاری کالاها و خدمات صنفی براساس دستورالعمل قیمت‌گذاری مصوب هیئت عالی نظارت بر اصناف انجام می‌شود.

وی افزود: اتحادیه‌های صنفی موظف هستند طبق این دستورالعمل پیشنهاد اصلاح قیمت را به کمیته نرخ‌گذاری متشکل از نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت،  انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه ارسال کنند.

طاووسی عنوان کرد: در صورت ارائه مستندات و دلایل قابل قبول از سوی اتحادیه و همچنین انجام فرآیند محاسبه قیمت براساس دستورالعمل قیمت‌گذاری، اصلاح قیمت صورت می‌گیرد و پس از تایید آن توسط کمیته نرخ گذاری به کمیسیون نظارت بر اصناف جهت تصویب نهایی و ابلاغ رجاع می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال به دلیل عدم ارائه مستندات قابل قبول از طرف اتحادیه قنادان همدان، هیچگونه افزایش قیمتی توسط کمیته نرخ‌گذاری مصوب نشد و مقرر گردید قیمت زولبیا و بامی با همان نرخ سال 95 به ازای هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک 10 هزار تومان و نوع درجه دو 9 هزار تومان عرضه شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان همدان اظهار داشت: طرح موضوعی با عنوان تخفیف قنادان به مردم را تایید نمی‌کنیم چراکه اساسا زولبیا و بامیه به قیمت آخرین مصوبه کمیسیون نظارت در سال 95 در حال عرضه است و کمیته نرخ‌گذاری هیچگونه مصوبه‌ای در این زمینه تا به امروز نداشته است.

وی تاکید کرد: مصرف کنندگان در صورت مشاهده فروش زولبیا و بامیه به نرخ بیش از قیمت اعلامی، موضوع را به انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان به آدرس بلوار 15 فروردین، سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند و یا با شماره 124 اعلام گزارش کنند. توصیه می‌شود در هنگام خرید حتما فاکتور فروش از واحد صنفی دریافت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: به نظر می‌رسد سوء مدیریت در عرضه و نظارت بر قیمت گوشت باعث افزایش نرخ گوشت در بازار همدان شده است.

طاووسی اظهار داشت: اگر بحث بارندگی و مراتع بر روی میزان عرضه دام اثرگذار بود، باید شهرهای شمالی کشور حداقل برای 6 ماه از سال هیچگونه دامی به دلیل بارندگی و وجود مراتع فراوان به بازار عرضه نمی‌کردند و مسأله افزایش قیمت به طور فصلی در این شهرها تجربه می‌شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار