معاون پیشگیری و امور فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان در خصوص فعالیت خط ۱۴۸۰ (صدای مشاور) نیز گفت: این خط تلفن در سال ۹۵ بیش از ۲۱ هزارو ۴۳۵ بار به صدا درآمد.
کد خبر: ۴۳۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 30 May 2017
معاون پیشگیری و امور فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: مراکز سطح یک مشاوره و سلامت روان که به آنها مراکز سلامت روان محلی گفته می شود در سال 95 به حدود 9 هزارو 895 مراجعه کننده خدمت ارائه دادند.

به گزارش ایرنا، امیر کوکائیان افزود:11 مرکز سلامت روان محلی در مراکز حاشیه ای و شهرستان های کمتر برخوردار استان همدان فعال است و این مراکز خدماتی شامل ارائه آموزش های اولیه مهارت های زندگی، خدمات مشاوره ای و آموزش های ارتباطی ارائه می دهند.

وی همچنین در خصوص فعالیت مراکز مشاوره خصوصی حضوری نیز گفت: در سال گذشته هشت هزار و 935 نفر از خدمات این مراکز در سطح استان بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه 19 مرکز مشاوره خصوصی در سطح استان همدان فعال است ادامه داد: این مراکز مشاوره خصوصی در بخش های مختلف مشاوره روانشناختی بالینی، تحصیلی، تربیتی و خانواده فعالیت می کنند و تمرکز سازمان بهزیستی بر گسترش مراکز تخصصی است تا بتوانند خدمات تخصصی را به مردم ارائه دهند.

وی اضافه کرد: آموزش مهارت های زندگی در محیط های مختلف شامل مهدهای کودک، مراکز آموزشی یا بزرگسالان شاغل( محیط های کار) ارائه می شوند و در سال 95 حدود 35 هزار و 562 نفر در سطح استان از این خدمات بهره گرفتند.

* خط صدای مشاور بیش از 21 هزار بار به صدا درآمد

معاون پیشگیری و امور فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان در خصوص فعالیت خط 1480 (صدای مشاور) نیز گفت: این خط تلفن در سال 95 بیش از 21 هزارو 435 بار به صدا درآمد.

کوکائیان اظهار کرد: همشهریان می توانند از هشت صبح تا هشت شب با خط مشاوره تلفنی 1480 تماس بگیرند و 6 نوع خدمت شامل مشاوره و خدمات روانشناختی بالینی خانواده، تحصیلی، تربیتی، کودک و اعتیاد را به صورت رایگان دریافت کنند.

استان همدان دارای حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت است که حدود یک سوم جمعیت استان همدان به طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات ارتقایی، پیشگیری، حمایتی و توانبخشی بهزیستی استان بهره مند هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار