مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: سهم تسهیلات بانکی در سند اشتغال سال ۹۶ استان ۴ هزار و ۸۹ میلیارد تومان لحاظ شده است.
کد خبر: ۴۳۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 29 May 2017
علی آشتاب مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عصر دیروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: یکی از تأکیدات مدیریت ارشد استان در راستای تهیه سند اشتغال و سرمایه‌گذاری استان توجه به موضوع فرهنگ کار و تغییر نگاه به فعالیت کارآفرینی بود.

وی افزود: برای هر استان متناسب با ظرفیت، استعدادها و استقبال بنگاه‌های اقتصادی و دانش‌آموختگان دانشگاهی طرح‌های مهارت‌آموزی لحاظ می‌شود تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در راستای سند سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال استان عنوان کرد: این سند با حجم سرمایه‌گذاری شش هزار و 409 میلیارد تومان تهیه‌شده و امسال باید با نگاه ویژه به بحث سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال در استان بپردازیم.

وی بیان کرد: در این سند 25 هزار و 476 شغل در نظر گرفته‌شده است، سهمی که برای سیستم پولی و مالی استان لحاظ شده چهار هزار و 89 میلیارد تومان است، سهم بانک‌های دولتی دو هزار و 671  میلیارد تومان و سهم بانک‌های خصوصی هزار و 417 میلیارد تومان است.

آشتاب تصریح کرد: پایه تولید در این سند متناسب با سال 95 در نظر گرفته‌شده است، با توجه به اینکه ضرورت دارد همه فعالان در حوزه اقتصادی با همراهی و همفکری بتوانیم در مرحله نخست پروژه‌هایی که از پیشرفت قابل‌توجهی برخوردار است را به بهره‌برداری  برسانیم که می‌تواند زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال شود.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از نیروگاه 500 مگاواتی خرم‌آباد در سال 96 می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار باشد، نیروگاه هزار مگاواتی نیز مراحل مسدودی را طی می‌کند که در صورت بهره‌برداری می‌تواند ایجاد اشتغال کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: در سال 96، 29 میلیارد تومان برای آزادراه خرم‌آباد- اراک در نظر گرفته‌شده است.

وی اظهار داشت: سهم سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی 27.57 درصد و سهم اشتغال 24. 80 درصد است، سهم سرمایه‌گذاری بخش صنعت 54.54 درصد و سهم اشتغال 19.39 درصد است، سهم سرمایه‌گذاری بخش خدمات 17.90 درصد  و سهم اشتغال 55.81 درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار