معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از تحقق 147 درصدی تعهدات بانک‌ها در سند اشتغال لرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 28 May 2017
مهرداد غضنفری امرایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در جلسه شورای بانک‌ها، خاطرنشان کرد: قرار بود سال گذشته از طریق منابع بانکی، اعتبارات دولتی و بخش خصوصی 3713 میلیارد تومان تأمین شود و درنهایت حدود 25 هزار شغل ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با همت بانک‌ها و تلاش دستگاه‌های اجرایی و اجزای اثرگذار در عملیاتی شدن این سند در پایان سال عملکرد ما کم‌نظیر بود و توانستیم 4136 میلیارد تومان منابع تأمین کنیم و میزان اشتغال با درصد بیشتری تحقق پیدا کرد به حدود 25 هزار و 800 نفر رسید.

غضنفری امرایی یادآور شد: از تعهدی که منابع بانکی داشتند 2123 میلیارد تومان تعهد سیستم بانکی بود که خوشبختانه به 3135 میلیارد تومان رسید و 147 درصد تحقق داشتیم و از این میزان کل پرداختی هم حدود 75 درصد مربوط به همین سیستم بانکی بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان ضمن تشکر از عملکرد سال گذشته بانک‌ها در سند اشتغال، افزود: با توجه به شعار امسال این سند با یک تغییر رویکرد به سمت تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال تدوین می‌شود و برای تعهدات بانک‌های دولتی عملکرد سال گذشته را درنظر گرفته‌ایم و افزایش نیافته است.

وی یادآور شد: بانک‌های خصوصی سال گذشته در اجرای تعهدات موفق نبودند و این موضوع را در سند امسال لحاظ کرده‌ایم.

غضنفری امرایی تأکید کرد: بانک‌های خصوصی حداقل باید 35 درصد در سرمایه‌گذاری امسال نقش‌آفرینی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار حدود 5400 میلیارد تومان بانک‌های خصوصی منابع دارند و بیشترین آن متعلق به بانک مهر اقتصاد، قوامین، آرمان، انصار و سرمایه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار