جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: فتح خرمشهر نمایان ساخت که ایران در هر جنگی با تاکتیک و ابتکار عمل جدیدی با دشمن مواجهه می‌شود.
کد خبر: ۴۲۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳ 25 May 2017
سردار حبیب‌الله توکلی ‌جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در مراسم گرامیداشت سوم خرداد ماه که در پادگان حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد اظهارداشت: خدا را شاکریم که مردم شریف ایران اسلامی با حضور فعال و گسترده در انتخابات 29 اردیبهشت ماه این رخداد بزرگ را به نمادی از پایبندی ایرانیان به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی تبدیل کردند.

وی افزود: حضور مقتدارنه، پر شور و خیره کننده ملت ایران پای صندوق‌های رأیدر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت 96 رساتر از همیشهلبیک امت به رهبری مقام معظم رهبری و مقتدای دوراندیش انقلاب اسلامی بود و بار دیگر جبهه قسم خورده اسلام را مأیوس، مبهوت و اقتدار عظمت خود را به رخ جهانیان کشاند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: این مشارکت تحسین برانگیز مقبولیت نظام اسلامی، وحدت و اراده ملی ایرانیان در پیش برندگی انقلاب، افزایش اقتدار منطقه‌ای و جهانی کشور را در معرض دید جهانیان قرار داد.

وی بیان کرد: مسئولیت رئیس جمهور منتخبو دولت آینده در پاسخ به نیازهای اساسی مردم به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت با اولویت مقوله اشتغال و تولید سنگین تر ساخت.

توکلی تصریح کرد: صیانت از عزت، اقتدار، استقلال مالی، مقاومت و ایستادگی در برابر جبههاستکبار، مزدوران منطقه‌ایو بدخوهان نظام اسلامی از مهم‌ترین پیامدهای انتخابات اخیر است.

وی ضمن تبریک روز سوم خرداد سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر خاطر نشان کرد: یاد و خاطر همه کسانی که در این حماسه بزرگ نقش آفرینی کردند و یاد 300 شهید گلگون کفن عملیات غرور آفرین حاج عمران  را گرامی می‌داریم.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان  با بیان اینکه خرمشهر در طول تاریخ چهار بار مورد تهاجم و اشغال متجاوزان قرار گرفته است، اظهارداشت:  نخستین بار این شهر به دستحاکمان عثمانی اشغال شد که متأسفانه برای بازپس‌گیری آن سلیمانه عراق را از دست دادیم، بار دوم توسط انگلیسی‌ها اشغال شد و این بار نیز هرات افغانستان را که امروز از خراسان بزرگتر است به دشمن واگذار کردیم.

وی افزود: در مرحله سوم برای باز پس‌گیریخرمشهر قسمت‌های بزرگ از نفت شهر را به عراق دادیم و در نهایت برای چهارمین بار توسط رژیم بعث عراق اشغال شد که پس از 19 ماه نبرد جانانه رزمندگان با ائتلاف جهانی حامیان صدام بدون آنکه وجهی از خاک میهن اسلامی را از دست بدهیم با اقتدار آن را پس گرفتیم.

توکلی عنوان کرد: برای آزاد‌سازی خرمشهر که یکی از مهم‌ترین اهداف عملیاتی بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود از ساعت 2 بعد ظهر روز سوم خرداد سال 61 پس از 24 روز رزم بی‌امان دلاور‌مردان ارتشی قهرمانان سپاه، سلحشوران بسیجی، جهادی و سایر اقشار شهر خرمشهر به طور کامل آزاد  شد و پرچم پر افتخار ایران اسلامی بر فراز مسجد جامعه خرمشهربه اهتزار در‌آمد.

وی بیان کرد: خرمشهر این شهر مقاوم پس از 35 روز پایداری و مقاومت درچهارم آبان ماه سال 59به اشغال دشمن در آمد که پس 587 روز  و حدود 19 ماه اسارت بار دیگر به آغوش گرم میهن اسلامی بازگشت.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان  تصریح کرد:  پس از آزاد‌سازی خرمشهر رزمندگان اسلام در نخستین اقدام نماز شکر را در مسجد جامعه خرمشهر اقامه کردند.

وی با بیان اینکه امروز آزاد‌سازی خرمشهر مرهون ایثار کسانی است که مسجد جامع را پایگاه مقاومت مردمی کردند و تا آخرین نفس جنگیدند، گفت: شش هزار شهید در خون غلتیدند تا تاریخ حماسه خرمشهر جاودانه بماند و هنوز پس از 35 سال خاطره شیرین آزاد سازی خرمشهر در اذهان ملت ایران همچنان غرور‌آفرین است.

توکلی ‌به دستاوردهای بزرگ عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه توانست ایران را به فتح خرمشهر برساند ترکیبی از اراده سیاسی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا بعد عزل بنی‌صدر و بیرون راندن دشمن و  تعیین راهبرد جنگ جنگ تا پیروزی بود.

وی افزود: تعیین راهبرد جنگ جنگ تا پیروزی به عنوان تنها راه جلوگیری از رسیدن دشمن به اهداف خود و موفقیت ایران در ناکام گذاشتن دشمن ایجاد یک قدرن نظامی جدید با استفاده از نیروهای داوطلب بسیجی و از طریق سپاه پاسداران به منظور جلوگیری توسعه پیشروی‌های دشمن و استفاده از آن برای بیرون راندن وی از سرزمین‌های اشغالی بود و استفاده از تمام ظرفیت ارتش، قوای مسلح جمهوری اسلامی به گونه‌ای که تمام تجهیزات و تسلیحات موجود در کشور با تدبیری شایسته مشترک از طریق همدلی و همفکری ارتش و سپاه علیه قوای متجاوز دشمن به کار گرفته شد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: فتح خرمشهر نمایان ساخت که ایران در هر جنگی با تاکتیک و ابتکار عمل جدیدی با دشمن مواجهه می‌شود ‌بنابراین جنگیدن رزمندگان اسلام به گونه‌ای که دشمن نمی‌تواند از قبل زمان و مکان درگیری را حدس زده و به تاکتیکی که ایران قرار است استفاده کند پی ببرد.

وی یکی از عوامل بستر ساز توان رزمی قوای ایران در عملیات بیت‌المقدس را استفاده از تاکتیک عبور از رودخانه کارون دانست و بیان کرد: وحدت فرماندهی بین فرماندهان سپاه و ارتش از دستاوردهای مهم این عملیات بوده است.

توکلی گفت: آزاد‌سازی خرمشهر بیانگر همدلی و همراهی ارتش و سپاه، حضور گسترده نیروهای دواطلب بسیجی و استفاده از توان رزمندگان بود و این عملیات مشخص کرد که برای پیروزی راهی جز جنگیدن و چنگ زن به ریسمان الهی و همه با هم بودن نیست.

وی اظهارداشت:  سوم خرداد ماه سال گذشته فرماندهی کل قوا در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) خطاب به حاضران دو مطلب بسیار مهم را در این روز تاریخی بیان فرمودند که همیشه باید برای اجرایاین مطالبه حاضر باشیم؛ ایشان فرمودند آینده انقلاب اسلامی متعلق به شماست و شما هستید که باید این تاریخ را باز حفظ کنید و بدانید خرمشهر ها در پیش است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد  کبیر  افزود: جهاد کبیر به معنای ایستادگی و تبعیت نکردن از جبهه استکبار است و دشمن امروز از تمام ابزار هافشارها، تلاش‌های فرهنگی و اقتصادی، سیاسی و تبلیغات عوامل داخلی خود را به کار گرفته تا نظام اسلامی را به زنوا در آورد.

وی وظیفه اصلی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی را پاسداری از انقلاب و جهاد کبیر دانست و افزود: جهاد کبیر باید سر لوحه سپاه پاسداران باشد.

توکلی عنوان کرد: علت اصلی همجمه‌ها و تهمت‌هایی که ‌علیه سپاه مطرح می‌شود، ایستادگی سپاه در مسیر انقلاب، حفظ جهت گیری، روحیه انقلابی و اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر درس مقاومت ما در برابر مستکبران است، بیان کرد:  باید از این واقعه تاریخی درس بگیریم چرا که با توکل بر خدا و تحت فرمان ولایت فقیه می‌توان در برابر زورگویان و ظالمان مقاومت کرد و به پیروزی رسید.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تصریح کرد: پیام آزاد‌سازی خرمشهر به ما این است که کسانی که دیروز در حمله به خرمشهر از صدام حمایت کردند امروز همگی در پشت پرده جنگ به سوریه و یمن هستند و ما با چنین دشمن خبیثی رو به رو هستیم که ما را تروریسم و حامی تروریسم می‌خواند و کشورهای تروریسم پرور و صادرکننده تروریسم را با حکامی مرتجع و دست نشانده به عنوان مقابله کننده با داعش و تروریسم می‌خواند.

وی با اشاره به عقد قراردادهای سنگین میان آمریکا و عربستان گفت: عقد قراردادهای سنگین نظامی با دیکتاتور عربستان نخستین نتیجه سفر ترامپ در ریاض را به مردم مسلمان منطقه هدیه کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار