عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است: اعمال محدودیت برای نوگواهینامه‌ها که سهم بسیاری در تخلفات و تصادفات ندارند، شرط کافی نیست.
کد خبر: ۴۲۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳ 24 May 2017
عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در خصوص اصول مورد نظر ناجا برای نوگواهینامه‌ها، گفت: اعمال محدودیت تردد برای نوگواهینامه ها شرط لازم است اما کافی نیست، بخشی از نوگواهینامه‌ها به دلیل عدم تمرکز و مهارت‌های رانندگی لازم در میزان تصادفات و تخلفات رانندگی تاثیر داشته باشند اما سهم عمده‌ای در این حوزه ندارند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ سازی در کاهش تخلفات رانندگی تاثیر بیشتری خواهد داشت، تصریح کرد: رعایت قوانین و حقوق دیگران و مقید ساختن افراد به ضوابط راهنمایی و رانندگی از طریق روش‌های مختلف تجربه شده لذا بهتر است در محاسبات ذهن مردم دست برده شود.

وی افزود: محاسبات ذهن مردم مبنای نگرش آنهاست، نگرشی که بر پایه آن تصمیم‌گیری می‌کنند بنابراین برای تغییر رفتارهای اشتباه و کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی نگرش افراد نسبت به موضوع رانندگی باید اصلاح شود، در واقع اعمال محدودیت به تنهایی موثر است.

گودرزی یادآور‌ شد: گاها نوگواهینامه‌ها بیش از افراد با تجربه نکات ایمنی را رعایت می‌کنند چراکه دچار غرور رانندگی نیستند، در حقیقت احتیاط گاها از سوی رانندگان با سابقه کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی برای کاهش تخلفات رانندگی و میزان تصادفات باید به عموم موضوعات و بخش ها توجه داشته باشد، اعمال محدودیت‌ها به تنها موثر واقع نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره اعمال محدودیت‌های بیشتر برای رانندگان نوگواهینامه گفت: افرادی که گواهینامه را دریافت می‌کنند تا سه ماه اجازه ندارند به تنهایی و بدون حضور افراد دارای گواهینامه رانندگی در کنارشان، رانندگی کنند. همچنین از ساعت 12 تا 5 صبح و در جاده‌های برون شهری نیز اجازه رانندگی ندارند و موظف خواهند بود که علامت «احتیاط راننده مبتدی است» را هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب خودروی خود نصب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار