مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با تأکید بر اینکه امروز متأسفانه برخی آسیب‌های اجتماعی به بحران‌های اساسی تبدیل‌شده‌اند، گفت:مبلغان باید مسائل روز جامعه را برای مردم تبیین کنند.
کد خبر: ۴۲۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 23 May 2017

حجت الاسلام سعید مهدوی امین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان صبح امروز در همایش طلایه داران تبلیغ با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و آن را تبریک می گویم، اظهار داشت: ماه رمضان فرصت تبلیغی مناسبی برای روحانیت و کسانیکه اهل تبلیغ دین و مبانی اعتقادی هستند، است.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث مهمی که در امر تبلیغ برای ما تبیین شده و نیاز اساسی جامعه است بحث آسیب های اجتماعی است، تصریح کرد: امروز فقط تبلیغ به بحث احکام و اعتقادات خلاصه نمی شود بلکه باید مسائل روز جامعه را برای مردم تبیین کنیم.

حضور مردم در انتخابات برخواسته از روحیات دینی آنان بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با تاکید بر اینکه امروز ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام، در همه کشورهای دنیا الگو و اسوه است و باید به عنوان یک الگوی جامع آن را معرفی کنیم، افزود: اگر در بعضی ابعاد مشکل و نقصان داشته باشیم به عنوان دین و هویت دینی به آن پرداخته می شود و در حکومت اسلامی که منصوب است به اعتقادات و دین و روحانیت انتظار دیگری می رود.

حجت الاسلام مهدوی امین با اشاره به اینکه در بحث انتخابات شور و اشتیاق مردم و این حضور ناشی از بحث اعتقادات مردم و ایمان مردم بود، گفت: اگر مشکلات اقتصادی را بشماریم که بسیار است، بحث فقر و بیکاری و مفاسد بسیار مطرح شد، این حرف ها از بطن جامعه برخواسته است و شاید یک سیاه نمایی ها هم شد اما یک واقعیاتی در جامعه وجود دارد، در عین حال این شور و حضور که اگر فرصت بود شاید تا ۸۰ درصد هم مشارکت داشتیم برخواسته از اعتقادات مردم است.

وی با بیان اینکه این حضور مردم برخواسته از روحیات دینی و اعتقادی مردم است، تصریح کرد: پیروز میدان انتخابات نیز رهبری و ملت است، تحلیل گران غرب اینطور تحلیل کردند که رهبر ایران زیرک ترین و هوشیارترین رهبران دنیا است چون به گونه ای رهبری کردند که رسانه های بیگانه هم مردم را تشویق می کردند پای صندوق رای بروند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان ادامه داد: امروز دیگر بحث رقابت تمام شده است و روز همکاری و رفاقت و همکاری است، امیدواریم دولت بتواند گره ای از گره های مردم باز کند.

خطرات فردی و اجتماعی آسیب ها تبیین شود

حجت الاسلام مهدوی امین یادآور شد: مردم دیگر مطالبه گر هستند و می خواهند آن وعده هایی که داده شد عمل شود، زیبنده ایران نیست که هنوز هم از فقر مطلق صحبت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ستادهایی در خصوص آسیب های اجتماعی در استان تشکیل شده است  و از شما انتظار می رود که در خصوص آنها بحث کنید و منابع و تبلیغ خود را به این مباحث اختصاص دهید، اظهار داشت: برخی آسیب های اجتماعی به یک بحران و مشکل اساسی تبدیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با بیان اینکه تبیین خطرات و زیان های فردی و خانوادگی و اجتماعی برخی آسیب ها در تبلیغ مبلغان باید در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در بیان خطرات و آسیب های مواد مخدر و اعتیاد به ویژه موادی که صنعتی هستند و خطرات آنها به مراتب بیشتر است، باید اهتمام داشته باشیم.

حجت الاسلام مهدوی امین با تاکید بر اینکه در بحث بیان خطرات و آسیب های مشروبات الکی و دخانیات نیز باید اهتمام داشته باشیم، افزود: یکی از آسیب های اجتماعی طلاق به ویژه طلاق عاطفی و روانی است، امروزه زن و مرد به ظاهر درکنار هم هستند و این امر باعث می شود کودکان در کانون خانواده آسیب ببینند.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی و فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد قاچاق ادامه یابد تولید و اشتغالی ایجاد نمی شود، زمانیکه خود مسئولین می گویند ۲۵ هزار کانتیر لباس از ترکیه وارد شده خوب دیگر تولیدی باقی نمی ماند.

مبلغان تفسیر به روز قرآن را ارائه دهند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان بر ضرورت تبیبن رعایت قانون و نظم توسط مبلغان تاکید کرد و ادامه داد: غالبا هر کاری که می خواهیم انجام دهیم به فکر این هستیم بی قانونی کنیم، این بی نظمی به سود هیچ کس نیست.

حجت الاسلام مهدوی امین بر ضرورت بیان مسائل پیرامون تحکیم بنیاد خانواده، ازدواج ساده و تشویق به ازدواج تاکید کرد و افزود: تفسیر قرآن هم که می کنیم تفسیر روز داشته باشیم، شمر و یزید امروز و مفاسد امروز را هم باید معرفی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بیان آسیب های اجتماعی همچون روابط ناسالم، ازدواج سفید و خانه های مجردی تاکید کرد و گفت: امر به معروف می تواند تیری باشد به همه این آسیب ها.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به اینکه بی حجابی و بدحجابی از مسائلی است که باید پیرامون آن بحث شود، بحث هایی راجع به آزادی می کنیم، بله شعار آزادی درست است اما معنا و مفهوم دارد، آزادی از قید و بند نفس هم هست و فقط به مباحث بیرونی برنمی گردد.

حجت الاسلام مهدوی امین با بیان اینکه فرهنگ کار و تلاش و دوری از سستی و تنبلی و تولید ثروت از مسائلی است که باید به آن پرداخته شود، تصریح کرد: ما به اسم دین تبلیغ فقر نکنیم، این دوری از دنیا معنا و مفهوم دارد، اگر بحث تولید و کار و تلاش نباشد جامعه رو به سستی می رود.

وی بیان مهارت های زندگی، کنترل خشم، ترویج و توسعه همدلی و وحدت و زندگی مسالمت آمیزرا از دیگر رویکردهای ضروری در تبلیغ توسط مبلغان برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار