رای گیری از ایرانیان مقیم روسیه روز جمعه در محل چهار صندوق پیش بینی شده از جمله مسکو با شرکت ایرانیان و حضور هیات های مسئول برگزاری انتخابات در مجتمع سازمانی وابسته به سفارت ایران آغاز شد.
کد خبر: ۴۲۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 19 May 2017
صندوق شماره یک در مجتمع آموزشی پیام امام (ره ) شهر مسکو پایتخت روسیه وابسته به سفارت جمهوری اسلامی در خیابان نوواتروف، شماره 4/ 11 مستقر شده است که شماری از ایرانیان پیش از آغاز زمان رای گیری در محل حضور یافته بودند.
 
همچنین بنا به گزارش های دریافتی ایرنا، همزمان سه صندوق دیگر رای گیری از ایرانیان را برای دوازدهمین دوره نتخابات ریاست جمهوری انجام می دهند.
 
ایرانیان مقیم در مناطق ساحلی دریای خزر روسیه می توانند رای خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق مستقر در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر آستراخان به نشانی خیابان آدمیرا لتیسکایا، پلاک 3 بیندازند.
 
همچنین یک صندوق در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر قازان پایتخت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه به نشانی خیابان اسپارتاکووس کایا 6 - ساختمان سووار پلازا، قرار دارد.
 
صندوق چهارم هم در انجمن دوستی ایران در شهر سن پترزبورگ به صورت سیار با زمان کار 11 تا 15 به وقت محلی و نشانی استقرار اولیه در خیابان لی تی نی پروسپکت شماره 60، طبقه دوم فعالیت می کند.
 
زمان آغاز رای گیری براساس وقت محلی ساعت هشت (یک ساعت و 30 دقیقه منفی نسبت به ایران) و پایان آن نیز ساعت 18 است و رای دهندگان 18 سال تمام به بالا (متولدین 29/2/1379 و قبل از آن - به میلادی 18/05/2000) با شناسنامه ایران و همراه داشتن شماره کارت ملی یا گذرنامه ایرانی می توانند رای خود را به یکی از چهار صندوق اعلام شده بیندازند.
 
روسیه با بیش از 17 میلیون کیلومتر مربع مساحت پهناورترین کشور جهان است.
 
بنا به اعلام حسن قشقاوی رئیس هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور، 29 اردیبهشت ماه همزمان با رای گیری در ایران، در 103 کشور و 279 شعبه، برای اخذ رای از ایرانیان مقیم خارج اقدام می شود.
 
معاون وزیر امور خارجه همچنین اعلام کرده است که براساس تازه ترین اطلاعات قطعی شده در 132 نمایندگی شامل سفارتخانه ها و سرکنسولگری انتخابات برگزار می شود و براساس پرونده های تشکیل شده کنسولی، 2.5 میلیون هموطن در خارج حائز شرایط رای دادن هستند که البته آمار دقیقی نیست و همیشه آمار شناوری داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار