وزیر خارجه عربستان سعودی در آستانه سفر دونالد ترامپ به ریاض اعلام کرد که روابط استراتژیکی و تاریخی بین عربستان و آمریکا وجود دارد.
کد خبر: ۴۲۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳ 18 May 2017
 وزیر خارجه عربستان سعودی در آستانه سفر دونالد ترامپ به ریاض اعلام کرد که روابط استراتژیکی و تاریخی بین عربستان و آمریکا وجود دارد.


به گزارش فارس، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز(پنجشنبه) طی سخنانی قبل از سفر رئیس جمهور آمریکا به ریاض اعلام کرد که یک رابطه استراتژیک و تاریخی بین دو کشور وجود دارد.


وی افزود: عربستان و آمریکا درباره مبارزه با تروریسم و نابودی داعش و مسایل منطقه بویژه سوریه و یمن بحث و تبادل نظر کردند.


الجبیر گفت که با نشست سران آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رابطه بین واشنگتن و کشورهای عضو شورای همکاری تقویت خواهد شد.


وی افزود: کنفرانس عربی اسلامی آمریکایی، تاریخی است که در نوع خود بی نظیر خواهد بود و صفحه جدیدی در روابط واشنگتن و کشورهای عربی و اسلامی باز خواهد شد.


وزیر خارجه عربستان با تاکید بر اینکه سفر محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی به واشنگتن خیلی موفقیت آمیز بوده است، افزود: این سفر زمینه سفر ترامپ به ریاض را فراهم کرد.


وی تصریح کرد: دونالد ترامپ در سفر به ریاض درباره ضرورت پایبندی ایران به توافق هسته ای رایزنی خواهد کرد. ایران باید رفتار خصمانه خود در منطقه را متوقف کند.


الجبیر گفت: اگر ایران می خواهد روابط عادی با کشورهای منطقه داشته باشد، باید سیاست های خود را تغییر دهد. دولت ترامپ خطرناک بودن سیاست ایران را می داند.


عادل الجبیر گفت: ما نگران آن بودیم که توافق با ایران بعدا باعث شود که این کشور به سلاح هسته ای دست یابد، اما آمریکا این اطمینان را به ما داد که این توافق نمی تواند منجر به دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود.


وی تصریح کرد: ایران دخالت های خود در عراق و سوریه را پس از توافق هسته ای ادامه داد.


وزیر خارجه عربستان اظهار داشت که حمله اخیر آمریکا به سوریه نشان دهنده جدیت دولت ترامپ است.


وی افزود: در کنفرانس اسلامی- آمریکایی روی مسایل تروریسم، اقتصاد و جوانان تمرکز خواهد شد. همکاری سعودی آمریکایی از سال ۱۹۵۴ ادامه دارد.


وی گفت: دولت ترامپ در مسایل مختلف غیر از برخی مسایل جزیی و گذرا با دولت عربستان همسو است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار